نماینده ولی فقیه در لرستان:

مجموعه‌های فرهنگی در موفقیت دینی نظام اسلامی بسیار موفق عمل کرده‌اند

حجت‎الاسلام «شاهرخی» گفت: مجموعه‌های فرهنگی در موفقیت برنامه‌های دینی نظام اسلامی بسیار موفق عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ - 12October 2021

مجموعه‌های فرهنگی در موفقیت دینی نظام اسلامی بسیار موفق عمل کرده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان  امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد با بیان اینکه ماه ربیع الاول ماه همبستگی، نبوت و امامت است اظهارداشت: امیدواریم ذخیره معنوی که در دو ماه محرم و صفر فراهم شده است همراه خودمان داشته باشیم و در راستای ارتقاء فرهنگی، دینی و پیشرفت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است افزود: فرهنگ و اقتصاد همراه یکدیگر هستند بلکه به یک معنا فرهنگ پایه اقتصاد محسوب می‌شود و بدون فرهنگ اقتصاد به اهداف خود نائل نمی‌شود که اگر اینگونه باشد به طور یقین آسیب‌های اجتماعی فراگیر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: مجموعه‌هایی در کشور در حال فعالیت‌های سازنده هستند و هر کدام از این مجموعه‌ها خودشان اسناد بالادستی و اساس نامه‌ای دارند، در بخش فرهنگی نیز مجموعه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند و اگر این مجموعه ها نبودند تهاجم فرهنگی که دشمن با وجود اندیشکده‌ها، سازمان‌ها و هزینه‌هایی که صرف می‌کند در تخریبی که بر عهده دارند بسیار فعال‌تر هستند ولی بارها اعتراف کرده‌اند که در برابر جمهوری اسلامی کم آورده‌ایم و برنامه‌های ما موفق نمی‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر لطف خداوند به جمهوری اسلامی مجموعه‌های فرهنگی که در کشور در حال تلاش هستند در موفقیت برنامه‌های فرهنگی و دینی نظام اسلامی بسیار موفق عمل کرده‌اند در همین راستا جهت ساماندهی به اینگونه فعالیت‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته است که یک برش فرهنگی در استان ها انجام بدهد.

حجت الاسلام شاهرخی ضمن انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: اگر در استان لرستان مصوبه‌های جلسه شورای فرهنگ عمومی اجرا شوند یعنی به برش فرهنگی استان‌ها عمل کرده‌ایم ولی متاسفانه مشکل ما اسناد بالادستی نیست بلکه مشکل در اجرای مصوبات است.

وی تصریح کرد: ما در تنظیم سند و نوشتن آن خوب عمل می‌کنیم ولی مشکل ما دراجرای سند است، بر همین اساس باید مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی را تعیین تکلیف کنیم تا به اهداف مورد نظر برسیم. هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی است که بتوانیم به اهداف مدنظر شورا برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها