حزب اتحاد میهنی کردستان نیز به نتایج انتخابات عراق اعتراض کرد

حزب اتحاد میهنی کردستان عراق نتایج انتخابات پارلمانی در اربیل را ساختگی دانست و آن را نپذیرفت.
کد خبر: ۴۸۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 12October 2021

حزب اتحاد میهنی کردستان نیز به نتایج انتخابات عراق اعتراض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «غیاث سورچی» عضو حزب اتحاد میهنی کردستان امروز (سه شنبه) گفت که این حزب نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی عراق در استان اربیل معترض است.

به نوشته وبسایت المعلومه، سورچی مدعی شد که انتخابات در اربیل دستکاری شده و با فریب و نیرنگ همراه بوده است و حزب اتحاد میهنی کردستان این نتایج را قبول ندارد.

او سپس گفت که حزب اتحاد میهنی معتقد است که اکثریت آراء را در مناطق اقلیم کردستان به دست آورده است.

«الحزب الاسلامی العراقی» (حزب اسلامی عراق) هم امروز سه‌شنبه مخالفت خود را با نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد. این حزب که وابسته به اهل سنت است، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «نتایجی که کمیساریای انتخابات اعلام کرد، صحیح نیست».

در همین ارتباط، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق هم در ارتباط با نتایج انتخابات این کشور بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: «به هر قیمتی که شده، ما این نتایج ساختگی را نمی‌پذیریم و از آرای نامزد‌های خود و رأی‌دهندگانمان با تمام قدرت دفاع خواهیم کرد».

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، جریان حکمت ملی دو کرسی، ائتلاف النصر، دو کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده‌اند.

به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها