گزارشی از مرکز واکسیناسیون شهید سربیشه‌ای؛

پاسدارانی که با تلاش جهادی برای کاهش فراگیری کرونا تلاش می‌کنند

مرکز واکسیناسیون شهید عصمت سربیشه‌ای معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه که چندی پیش کار شبانه‌روزی خود را آغاز کرده از جمله مراکزی است که با تلاش جهادی و خوداتکایی برای کمک به کاهش فراگیری کرونا فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۴۸۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ - 13October 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌- رحیم محمدی؛ یکی از اصول و سیاست‌های اصلی معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، حضور در برهه‌هایی است که نظام و کشور به حرکت جهادی نیاز داشته باشد؛ به عبارت دیگر این معاونت به خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در هر زمان و مکانی که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کنند و نیاز مردم احساس شود، همت گمارده است.

به همین منظور در تمام بحران‌های طبیعی مانند زلزله، سیل و... از اولین مراکز پیشگام حضور در صحنه بوده است؛ علاوه بر این در زمان‌هایی هم که شرایط طبیعی و مساعد بوده در مناطق محروم با برپایی بیمارستان‌های سیار به خدمات‌رسانی به محرومان و مستضعفان پرداخته است.

این مقدمه شد برای اینکه خبرنگار ما گزارش مختصری از مرکز شبانه روزی واکسیناسیون شهید مدافع سلامت «عصمت سربیشه‌ای» تهیه کند؛ لذا آنچه در ادامه آمده مختصری از نحوه فعالیت این مرکز است که در آن بیش از ۲۵ نفر برای تزریق واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و برکت، تلاش می‌کنند.

پاسدارانی که با تلاش جهادی برای کاهش فراگیری کرونا تلاش می‌کنند

این روز‌ها با همه‌گیری بیماری Covid ۱۹ که حدود دو سال است جامعه جهانی را متأثر کرده، نیروی زمینی سپاه از همان ابتدای شروع این بیماری به یاری وزارت بهداشت برخاست و با برپایی بیمارستان‌های سیار و اعزام کادر امدادی، بهداشتی و درمانی به مناطق بحرانی و پرخطر، بار سنگینی را از دوش متولیان نظام سلامت برداشته و به خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به هم‌وطنان عزیز همت گمارده است.

در همین رابطه یعنی کمک به کاهش فراگیری کرونا، معاونت بهداری نزسا در اقدامی جهادی با ایفای نقش در واکسیناسیون عمومی، مطابق فرمان فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند «نگذارید مردم معطل واکسن بمانند»، به کمک وزارت بهداشت شتافت و همزمان با اعلام گام پنجم طرح سردار شهید سلیمانی که با اولویت واکسیناسیون عمومی مطرح شد، مرکز واکسیناسیون بانوی شهید مدافع سلامت، عصمت سربیشه‌ای (از شهدای مدافع سلامت مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نزسا) در ورزشگاه تختی به‌عنوان اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی در سطح تهران فعالیت خود را آغاز و خدمات قابل توجهی را ارائه کرد.

پاسدارانی که با تلاش جهادی برای کاهش فراگیری کرونا تلاش می‌کنند

اما به مرور زمان و با افزایش میزان واکسیناسیون و گسترش سطح پوشش برای آحاد جامعه، لزوم طرح ضربتی و جهادی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی بیش از گذشته احساس شد. به همین منظور این مرکز واکسیناسیون از حالت خودرویی که شتاب و سرعت کمی داشت به مرکز جامع واکسیناسیون تبدیل شد و به دلیل استقبال آحاد جامعه و به‌منظور کاهش فشار روانی و افزایش امنیت اجتماعی، این مرکز به فعالیت شبانه روزی، تغییر وضعیت داد.

اعلام بهره برداری از بزرگترین مرکز جامع واکسیناسیون شرق تهران، ضمن کاهش بار فشار روانی و روحی جامعه به عنوان نقطه امیدی در استقبال از واکسیناسیون بین مردم مطرح شد که نتیجه مثبت آن بعد از مدتی آرامش در مراجعین و افزایش تعداد آنان در این مرکز بود.

از خصوصیات دیگر این مرکز، حضور جهادی و مخلصانه کارکنانی است که همت اصلی آنان، عشق به اجرای سریع منویات مقام معظم رهبری و ریشه‌کنی این بیماری منحوس است و به صورت شبانه روزی به تلاش مشغول هستند.

پاسدارانی که با تلاش جهادی برای کاهش فراگیری کرونا تلاش می‌کنند

راه اندازی مرکز جامع واکسیناسیون شهید عصمت سربیشه‌ای یکی از نمونه‌های کوچک از حرکت‌های بزرگ و جهادی معاونت بهداری رزمی نزسا است که همواره به عنوان پیشران و پیشتاز حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مورد نیاز حوزه سلامت کشور بوده است.

معاونت بهداری رزمی نزسا جهت حضور در این عرصه ها، برنامه‌هایی مدون برای همه مراکز درمانی مصوب کرده به نحوی که هر مرکز بهداری و بیمارستان‌های نیروی زمینی قابلیت برپایی بیمارستان‌های بزرگی را دارند و حتی تعدادی از این بیمارستان‌های سیار، قابلیت رقابت منطقه‌ای و جهانی دارند.

به عنوان نمونه، اداره مرکز واکسیناسیون شبانه روزی شهید عصمت سربیشه‌ای از مأموریت‌های محوله به یکی از مراکز تحت فرماندهی معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه، یعنی درمانگاه شبانه روزی حضرت فاطمه زهرا (س) تهران بوده که به خوبی توانسته از عهده اجرای این مأموریت بزرگ برآید و به اذعان متولیان بهداشت تهران، یکی از مراکز الگو در سطح کشور که با تکیه بر توان جهادی کارکنان و قدرت وحدت فرماندهی و با تأسی به شهدای مدافع سلامت، گام‌های بزرگی در اجرای طرح بسیج ملی واکسیناسیون Covid ۱۹ برداشته، این درمانگاه است.

پاسدارانی که با تلاش جهادی برای کاهش فراگیری کرونا تلاش می‌کنند

در همین رابطه سرهنگ پاسدار دکتر «رضا ترابی خراجی» مدیر اجرایی مرکز واکسیناسیون شهید عصمت سربیشه‌ای ضمن بیان اهداف و مأموریت‌های این مرکز، به خوداتکاء بودن آن اشاره می‌کند، زیرا در برپایی و اداره آن به صورت شبانه روزی، هیچ‌گونه کمکی از سوی نهاد‌های متولی به این مجتمع درمانی صورت نگرفته و صرفاً با تکیه بر توان خود و معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، توانسته تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار دوز واکسن تزریق کند و آماده است تا آخرین لحظه اجرای طرح ملی واکسیناسیون به ارائه واکسیناسیون به صورت شبانه روزی اقدام کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها