رئیس مرکز اطلاع رسانی مرزبانی ناجا خبر داد؛

استفاده از تجهیزات پهپادی و الکترونیکی در مراقبت از مرز‌ها

رجبی گفت: مرزداری به سمت مراقبت الکترونیکی و اپتیکی رفته و از نیروی انسانی کم می‌شود و با استفاده از این تجهیزات از مرز‌ها مراقبت می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ - 13October 2021

مرزبانان با کمترین امکانات تولید امنیت می‌کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ محمد رجبی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی ناجا در مورد عملکرد و فعالیت‌های مرزبانی ناجا اظهار داشت: مرزبانان از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز کشور با اقتدار مرزبانی می‌کنند و در حال حاضر کمترین آسیب و تلفات را در مرز‌ها داریم.

وی افزود: مرز‌های جمهوری اسلامی مرز‌های گسترده‌ای با توپوگرافی‌های مختلف است به گونه‌ای که در ارتفاعات شمال غرب مرزبانان سرمای ۳۰ درجه و در جنوب شرق گرمای ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند و با تعصب به وطن از مرز‌ها حراست می‌کنند و پای خود را جای پای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در پاسداری از وطن گذاشته‌اند.

رجبی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «مرز‌های کشور به منزله ناموس کشور است» بیان داشت: مرز‌ها سند استقلال، عزت و افتخار یک کشور هستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی مرزبانی ناجا تصریح کرد: در حال حاضر مرزداری به سمت مراقبت الکترونیکی و اپتیکی رفته و از نیروی انسانی کم می‌شود و با استفاده از تجهیزات پهپادی و الکترونیکی از مرز‌ها مراقبت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بیان رشادت‌های مرزبانان کشور گفت: امام خامنه‌ای می‌فرمایند: «شهدای مرزی مظلوم هستند»، در همین راستا می‌توان گفت خود مرزبانان هم مظلوم هستند، چراکه رسانه‌ها حتی در هفته نیروی انتظامی هم بیشتر به پلیس می‌پردازند.

رجبی با بیان اینکه مرزبانان و سربازان کشور ولایی هستند و این امر در مرزبانی جمهوری اسلامی نهادینه شده است بیان داشت: سربازان مرزبانی در پاسگاه‌های محل خدمت خود به طور روزانه آموزش‌های لازم را می‌بینند و امکانات زیست محیطی برای آن‌ها تهیه شده تا با رفاه و آسایش بیشتری برای مرز‌های کشور تولید امنیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: با دستور فرماندهی و تدابیر ویژه خوشایند سازی پاسگاه‌ها انجام شده و اقدامات خوبی در بحث‌های مردم یاری نیز در پاسگاه‌ها توسط مرزبانان انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی مرزبانی ناجا ادامه داد: حتی در حوادث اخیر افغانستان با تدابیر ویژه در مورد پناهجویان افغانی که از افغانستان به سمت ایران پناه می‌آورند در مرز‌ها خدمات خوبی داده شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار