فرمانده انتظامی استان مازندران عنوان کرد؛

سرمایه بزرگ و ماندگار نیروی انتظامی مشارکت و تعامل مردم با پلیس

سردار «میرزایی» سرمایه بزرگ و ماندگار نیروی انتظامی را مشارکت و تعامل مردم با پلیس عنوان کرد.
کد خبر: ۴۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 13October 2021

سرمایه بزرگ و ماندگار نیروی انتظامی مشارکت و تعامل مردم با پلیسبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «مرتضی میرزایی» فرمانده انتظامی استان مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بالاترین افتخار پلیس خدمتگزاری به مردم است، اظهار داشت: امنیت، آسایش و آرامش، هدیه پلیس به مردم است و تمام سعی و تلاش ما بر ایجاد و تامین امنیت در سطح کشور است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آغاز هفته ناجا با شعار «پلیس هوشمند- امنیت پایدار» گفت: پلیس امروز به عنوان خادمان بی منت در میان مردم وجامعه شناخته شده است و اوج این خدمت رسانی را در هفته ناجا جاری و ساری می‌کند.

سردار میرزایی با اشاره به این‌که امنیت امروز با مشارکت مردم تأمین می‌شود، گفت: شهروندان در جامعه به عنوان سرمایه‌های اجتماعی پلیس هستند، زمانی که پلیس برنامه‌ها و مراسمات را با مشارکت مردم اجرا کند بی شک این امر موجب اعتماد سازی مردم نسبت به پلیس خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاران و شورا‌ها در تامین امنیت شهروندان در دورترین نقاط استان اظهار داشت: پلیس می‌تواند با همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه در جهت ارائه عملکرد مقتدرانه و ایجاد نظم و آرامش اجتماعی، گام‌های بلندی بردارد.

سردار میرزایی با تاکید بر اینکه هوشمند سازی پلیس یکی از اولویت‌های جدی ناجا است، گفت: نیروی انتظامی در دو بخش هوشمند سازی درون سازمانی و برون سازمانی به جهت تسهیل در امورات مردم و نتیجه گیری آسان‌تر برای ایجاد امنیت پایدار اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: از آنجا که حفظ و توسعه امنیت در جامعه نیازمند انسجام فعالیت‌های پلیس است همواره به دنبال تحقق پلیسی منسجم و کارآمد هستیم که در همین راستا و به منظور ایجاد و ارتقاء امنیت تلاش‌های مفید و موثری انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین و محوری‌ترین وظایف پلیس تامین نظم و امنیت است و قرار است این پلیس در دنیای پیشرفته و پیچیده امروزی با مجرمانی سرو کار داشته باشد که شیوه‌های خود را به روز کرده اند.

سردار میرزایی اضافه کرد: این نیاز است تا پلیس نیز به روز شده و با ابزار و امکانات امروزی به میدان مبارزه با مجرمان بیایند به همین دلیل است که هوشمند سازی پلیس‌های تخصصی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم پلیس در این دوران است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه مهمترین اولویت پلیس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: از ابتدای امسال ۱۲ هزار پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان و مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی ارجاع شد که بیش از ۷۵ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه و از چرخه قضائی خارج شد.

سردار میرزایی اظهار داشت: دانش تخصصی نیروی انسانی یکی از ابزار‌های مهم پیشرفت هر سازمانی است و در این راستا نیروی انتظامی به منظور کاهش بار قضائی پرونده‌ها، توسعه جامعه محوری، افزایش تعامل مردم با پلیس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌ها را دایر کردیم که بخشی از پرونده‌های تشکیل شده در مراکز مشاوره و مددکاری به صورت خود معرف بوده که نشانگر اعتماد مردم به پلیس است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ۱۲ میلیون و ۲۸۷ هزار تماس واصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماهه سال جاری گفت: این تعداد تماس با ۱۱۰ نشانگر اعتماد مردم به پلیس است.

وی در خصوص میزان تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماهه امسال گفت: در این مدت بیش از ۱۲ میلیون و ۲۸۷ هزار تماس با این سامانه برقرار شده است که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۸۹ مورد آن منجر به حضور ماموران در صحنه و انجام عملیات پلیسی توسط واحد‌های گشت ۱۱۰ شده است و ۴۴۵ هزار و ۱۹۷ مورد از این تماس‌ها راهنمایی و ارشاد و ۱۸۳ هزار مورد نیز غیر قابل رسیدگی بودند.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: علاوه بر این به صورت روزانه با کسانی که به سامانه ۱۱۰ زنگ زدند، تماس گرفته و میزان رضایت آنان از نحوه ارائه خدمات اپراتور و همچنین عملکرد ماموران در زمان حضور در صحنه نظرسنجی می‌شود که ارزیابی‌های صورت گرفته در شش ماهه امسال از رضایتمندی ۹۳ درصدی تماس گیرندگان با سامانه ۱۱۰ حکایت دارد.

سردار میرزایی سرمایه اجتماعی را اساس و پایه اقتدار پلیس خواند و گفت: مردم پیکره اصلی جامعه هستند و هیچ امری بدون حضور آن‌ها در جامعه شکل نخواهد گرفت و نیروی انتظامی همواره درصدد است در راستای حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی خود از وجود مردم در حفظ و برقراری امنیت بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها