در آستانه سالروز حماسه پاتک زید؛

محفل شب خاطره و رونمایی از کتاب «خانه عموحسین» در اردکان برگزار می‌شود

محفل شب خاطره دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «خانه عموحسین» به مناسبت سالروز حماسه پاتک زید در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ - 13October 2021

محفل شب خاطره و رونمایی کتاب «خانه عموحسین» در اردکانبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمدصادق کوچک‌زاده» رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری محفل شب خاطره دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «خانه عموحسین» به مناسبت سالروز حماسه پاتک زید در شهرستان «اردکان» خبر داد.

وی با اشاره به نقش مؤثر رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس، حماسه پیروزمندانه «پاتک زید» را برگ زرینی در تاریخ افتخارات و رزمندگان استان یزد در دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: در روز ۲۵ مهرماه ۱۳۶۳ ارتش مجهز رژیم بعث عراق تهاجم گسترده‌ای را در منطقه کوشک و خط پدافندی زید آغاز کرد، ولی رزمندگان غیور تیپ پیروز ۱۸ الغدیر، شجاعانه در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند و آنان را به عقب راندند.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به ثبت و ماندگاری این واقعه حماسی افزود: کتاب «خانه عموحسین» نوشته «مصطفی زمانی‌فر» در ۲۵۰ صفحه، مقاومت، جانفشانی و ابتکارات رزمندگان یزدی همچون حفر تونل در پاتک زید و دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند. این کتاب در هفته دفاع مقدس به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره «مهر» منتشر شده است. «خانه عمو حسین» به همراه آثار دومین کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی شده است.

رئیس حوزه هنری استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای پاتک زید افزود: به مناسبت پاسداشت سی و هفتمین سالروز این حماسه، محفل «شب خاطره» همراه با رونمایی از کتاب «خانه عموحسین» با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، شنبه ۲۴ مهر بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در «خانه شهید اردکان» برگزار می‌شود. در این مراسم فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در پاتک زید به بیان خاطراتی از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های این واقعه می‌پردازند.

حسین میرجهانی اهل اردکان یزد، معروف به «عموحسین»، رزمنده مخلص و مقنی خبره جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که با استفاده از هنر حفر تونل زمینه دسترسی رزمندگان به پشت خطوط دفاعی دشمن را فراهم می‌کرد. وی سال ۱۳۹۷ در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار