مراکز کانون پرورش فکری قم به نام شهدا نامگذاری می‌شود

مراکز دهگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام شهدا نامگذاری می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ - 13October 2021

مراکز کانون پرورش فکری قم به نام شهدا نامگذاری می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، در مراسمی با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از اعضای کانون، مرکز شماره ۱۰ کانون استان قم واقع در پردیسان، به نام شهید زرنوشه نامگذاری شد.

«حامد حجتی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم با اشاره به نامگذاری کانون فوق به نام شهید زرنوشه، اظهار داشت: این شهید والامقام در زمینه نقاشی و خطاطی فعالیت داشت و با آغاز جنگ تحمیلی همراه دو برادر عازم جبهه‌ها شد و به مقام شهادت نایل آمد.

وی افزود: طرح نامگذاری تمامی مراکز کانون به نام شهدا، با هدف شناساندن شهدای نوجوان به نسل امروز است، در بخش معرفی شخصیت‌ها امروز تکلیف این مرکز برگزاری دوره زرنوشه شناسی برای کودکان و نوجوانان است تا شهید هنرمند و نوجوان این منطقه را به خوبی بشناساند.

سردار «حسین کاجی» پیشکسوت دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از شهید زرنوشه گفت: این شهید عزیز با وجود سن کم حضور موثری در جبهه‌ها داشت؛ وقتی وصیت نامه این شهید ۱۴ ساله را می‌خوانیم به عمق بصیرت وی پی می‌بریم که با وجود سن کم خبر از آزادی قدس و کربلا می‌دهد و این نهضت را متصل به نهضت مهدی موعود (عج) معرفی می‌کند.

پدر شهید زرنوشه نیز در این مراسم گفت: من در مقابل مادر شهیدی که وقتی چهارمین فرزندش را خود به خاک سپرد و خدا را شکر کرد و گفت اکنون خودم سلاح به دست می‌گیرم، کاری نکرده ام. شهدا برای حفظ ناموس، دین و ممکلت اسلامی عازم جبهه‌ها شدند و امروز ما باید از دستاورد‌های شهدا پاسداری کنیم.

«محمدعلی زرنوشه» در تیر سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد و آبان سال ۱۳۶۲ در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها