معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید البرز:

همایش سه روزه «نوقلمان» در استان البرز برگزار می‌شود

«دانش‌کهن» از برگزاری همایش نوقلمان با حضور نویسندگان نوقلم چند استان کشور در اردوگاه ایثار کردان کرج به میزبانی بنیاد شهید استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ - 14October 2021

همایش سه روزه «نوقلمان» در استان البرز برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «امیرحسین دانش‌کهن» معاون فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی و استراتژیک بنیاد شهید کشور حفظ و انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نسل نوپای انقلاب اسلامی و آموزش جوانان و نوجوانان برای حضور مؤثر و هنرمندانه و مجاهدت در میدان جنگ نرم است.

وی گفت: خبرگان اهل قلم به این امر واقف هستند که ارتقای کمی و کیفی آثار حوزه ادبیات ایثار و شهادت نیازمند استفاده از ذوق و هنر جوانان و رویکردهای جدید است اما به دلایل مختلف از جمله نبود مراکز آموزشی تخصصی، عدم دسترسی نویسندگان نوقلم به اساتید برجسته و نبود روحیه اعتماد به نوقلمان که اغلب شاهد آن هستیم. ادبیات حوزه ایثار و شهادت هنوز به شکوفایی که شایسته آن است نرسیده است.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز  افزود: در این راستا اداره کل بنیاد شهید البرز در نظر دارد با راهبرد آموزش نویسندگان نوقلم در بالاترین سطح ممکن و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر نیروهای مردمی و استفاده از پتانسیل بالای آن‌ها و با ایجاد رابطه‌ای گسترده‌تر و عمیق‎تر بین مسئولان و هنرمندان که زمینه‌ساز خلق آثار فاخر و ارزشمند است، همایش سه‌روزه نوقلمان را برگزار کند.

دانش کهن نویسندگان نوقلم را کسانی که در حال حاضر فعال بوده و کلیاتی در زمینه نویسندگی می‌دانند اما به دلیل تازه کار بودن برای تخصص و مهارت بیشتر نیاز به آموزش دارند، دانست و بیان داشت: افرادی که در این همایش شرکت می‌کنند نویسندگانی هستند که آثار آن‌ها در سطح استانی بروز کرده و هنوز موفق به تولید آثار فاخر نشده‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: همچنین کسانی که اقدام به نویسندگی کرده‌اند اما آثار آن‌ها در جایی منتشر نشده است، در این همایش سه روزه با حضور اساتید برجسته آموزش بیشتری می‌بینند و برای حضور بیشتر و پررنگ‌تر در عرصه ایثار و شهادت آماده می‌شوند. 

وی عنوان کرد: این همایش با هدف ایجاد انگیزه برای دوست داران ایثار و شهادت به‌منظور فعالیت بیشتر، تربیت نویسندگان متخصص و متعهد در حوزه ایثار و شهادت، افزایش کمی و کیفی آثار ادبیات حوزه ایثار و شهادت و ایجاد انسجام بین نویسندگان ارزشی و مقدمه‌ای برای تشکیل کارگروه‌های نویسندگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز هم‌اندیشی و استفاده از تجارب اساتید مربوطه، بررسی پتانسیل مردمی نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و کمک به شناخت بیشتر مسئولین مربوطه، طلیعه‌ای برای همکاری‌های بیشتر بنیاد شهید با نویسندگان نوقلم متعهد و باانگیزه را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

دانش‌کهن با اشاره به اینکه نوقلمان چند استان کشور در این همایش حضور دارند، مطرح کرد: استان البرز در این همایش میزبان نوقلمان شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران، قزوین، قم، مازندران و گیلان است. این همایش از 28 تا 30 مهر در اردوگاه ایثار واقع در منطقه تفریحی کردان برگزار می‌شود و امکانات رفاهی لازم جهت اسکان نیز در این مکان فراهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در دو بخش خاطره‌نویسی و داستان‌نویسی برگزار می‌شود و برای این دوره 44 نوقلم از استان‌های مذکور معرفی‌ شده‌اند. این همایش به‌صورت تئوری و کارگاهی هر روز حدود 6 ساعت برگزار و در اثنای این کلاس‌ها مسابقات مربوط به آموزش‌ها نیز برگزار و جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

همایش نوقلمان با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه با رونمایی و  نقد کتاب و نیز روایت گری حسین یکتا از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به مدت سه روز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار