اعطای نشان فداکاری به خلبان شهید «ترویجی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به خلبان شهید «صادق ترویجی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ - 14October 2021

اعطای نشان فداکاری به خلبان شهید «ترویجی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «صادق ترویجی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید خلبان صادق ترویجی در سال ۱۳۳۳ در آبادان دیده به جهان گشود. پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۵۳ به صف دریادلان نیروی دریایی پیوست.

با پشت سرگذاشتن آموزش‌های مقدماتی برای طی دوره خلبانی به خارج از کشور اعزام شد و با اخذ گواهی‌نامه دوره عالی بالگرد‌های «SH۳D» به میهن بازگشت و با توجه به استقرار اسکادران هوادریای نیروی دریایی در منطقه دوم دریایی بوشهر خدمت خود را در این منطقه آغاز کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی، شهید ترویجی، از فعال‌ترین خلبانان در پرواز‌های عملیاتی خلیج فارس بود و چهار سال از دوران دفاع مقدس را در یگان‌های هوادریا و بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس به مقابله با دشمن و اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری سپری کرد.

سرانجام وی در ۹ فروردین ۱۳۶۳ در حین عملیات اسکورت رزمی در خلیج فارس، مورد اصابت موشک دشمن بعثی قرار گرفت و پیکر پاکش در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس آرام گرفت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها