زمینه‌سازی ظهور امام عصر بارزترین رسالت امام «حسن عسکری (ع)» بود

امام حسن عسکری علیه‌السلام چراغ پر فروغ هدایت بشریت را به دست امامی سپردند که قرار است با ظهورشان جهانیان را از ظلم و ستم و تباهی نجات دهند.
کد خبر: ۴۸۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ - 15October 2021

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امام حسن عسکری علیه السلام متولد هشتم ربیع الثانی سال سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه‌ی منوره بودند و در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری به دست خلیفه‌ی سفاک زمان به فیض شهادت نائل شدند. ایشان در دوران کوتاه، اما پر بار امامتشان بر روشنگری و مبارزه با دستگاه خلافت جائرانه‌ی عباسی اهتمام داشتند.

تبیین و تفسیر آیات نورانی قرآن کریم و تبلیغ سیره‌ی نبوی از رسالت‌های مهم آن امام همام در دوران امامتشان بود. از دیگر رسالت‌های ایشان روشنگری و شفافسازی اوضاع جامعه‌ی اسلامی برای مسلمانان و زمینه سازی جهت تحویل پرچم امامت به دوازدهمین و آخرین ستاره سپهر ولایت بود. بسیاری از کید‌ها و حیله‌های دستگاه جبارانه‌ی خلافت معتز، مهتدی و معتمد عباسی با درایت آن حضرت نقش بر آب میشد. از همین رو ایشان بیشتر ایام امامتشان را در زندان سپری کردند.

ظلم و فساد دستگاه عباسی باعث شده بود تا دوران امامت امام حسن عسکری علیه السلام با قیام‌های متعددی علیه خلافت بنی عباس مواجه شود. قیام‌هایی که شاید علیه حاکمیت عباسی بودند، ولی لزوما محقانه و از سر عدل طلبی و دادمندی و عدالت جویی نبودند و از همین رو آن حضرت از پشتیبانی از آن امتناع فرمودند. قیام مشترک علی ابن زید و عیسی ابن جعفر، قیام علی ابن زید ابن حسین، قیام احمد ابن محمد ابن عبدالله و نهایتا قیامی معروف به صاحب زنج که البته پانزده سال ادامه داشت، از زمره‌ی این قیام‌ها و شورش‌هایی بودند که با بیرق تشیع و علوی بودن به پا شدند، ولی مورد تایید زعیم بزرگ تشیع و مسلمین امام عصر حضرت حسن عسکری واقع نشد. آن امام بزرگوار با سعه‌ی صدر و مبارزه‌ی درست و متین مسلمانان را برای پذیرش امامی آماده و مهیا ساختند که قیامش جهان را از بی عدالتی مطهر خواهد ساخت. امام عصر، صاحب زمان، مولا و مقتدای جهانیان امام محمد ابن حسن عسکری ارواحنا فداه.

بارزترین رسالت امام حسن عسکری در طول امامتشان زمینه سازی ظهور امامی بود که منجی آخرالزمان است. امام حسن عسکری علیه السلام چراغ پر فروغ هدایت بشریت را به دست امامی سپردند که قرار است با ظهورشان جهانیان را از ظلم و ستم و تباهی نجات دهند.

مهدی موعود با ظهورش آخرین درخشش اختر امامت در آسمانولایت خواهند بود. جهان در انتظار ظهور آن حضرت ثانیه شماری میکند. بر شیعیان و مسلمانان و پیروان صدیق ائمه‌ی هدی است که زمینه ساز ظهور مولا و امامان باشند. یقینا عمل به دستورات قرآن کریم و پیروی از سیره‌ی نبوی و شیوه‌ی زیست ائمه‌ی معصومین علیه السلام بهترین راه جهت زمینه سازی ظهور آن حضرت است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار