مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

امروز هرچه داریم از برکات دفاع مقدس است

سردار «اسلامی» گفت: امروز هر چه داریم، از برکات دفاع مقدس است اما این ارزش و فرهنگ در نسل جوان در حال فراموشی است که جلوگیری از این امر، تلاش و همت بیشتر مسئولین را می‌طلبد.
کد خبر: ۴۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ - 14October 2021

امروز هرچه داریم از برکات دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز امروز در شانزدهمین نشست هم‌اندیشی اساتید درس «آشنایی با دفاع مقدس» که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات اساتید این درس اظهار داشت: از زمان آغاز ارائه این درس در دانشگاه‌های البرز تاکنون، دو هزار و 219 کلاس درس با 89 هزار و 636 دانشجو برگزار شده است.

وی از جذب و به‌کارگیری حدود 140 استاد برای درس آشنایی با دفاع مقدس نیز خبر داد و مطرح کرد: 23 مورد ارزیابی اساتید در دانشگاه‌ها، برگزاری 110 جلسه کمیسیون‌های آموزشی، بیش از 60 مورد مصوبه در خصوص مباحث علمی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس و تدوین 30 عنوان کتاب پژوهشی از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه آموزش و پژوهش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اجرای طرح کسر خدمت سربازی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با ارائه پروژه‌های پژوهشی با محوریت دفاع مقدس بیان داشت: دانشجویان آقا در مقطع کارشناسی ارشد و سربازان دارای مدرک فوق لیسانس که قادر به اجرای طرح‌های تحقیقاتی با موضوع دفاع مقدس هستند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

سردار اسلامی اذعان داشت: با توجه به فراگیری موضوع دفاع مقدس، این درس باید پیش از دانشگاه، حداقل در مقاطع متوسطه و حتی ابتدایی تدریس شود اما متأسفانه کم‌کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. امروز هر چه داریم، از برکات دفاع مقدس است اما این ارزش و فرهنگ غنی در نسل جوان در حال فراموشی است که جلوگیری از این امر، تلاش و همت بیشتر مسئولین را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آینده نظام جمهوری اسلامی ایران به دست جوانان رقم خواهد خورد، لازم است نسل جدید حداقل‌ها را در خصوص دفاع مقدس بدانند که امیدواریم با همت مسئولین مربوطه این امر صورت گیرد. امروز وضعیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان البرز حتی با توجه به وضعیت شیوع کرونا نسبت به دیگر استان‌های کشور، مطلوب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: امید است زحمات و تلاش‌ها در این زمینه همچنان تداوم داشته باشد تا بتوانیم دین خود را نسبت به شهدای والامقام و دفاع مقدس ادا و به حداقل وظایف خود در این زمینه عمل کنیم. علاوه بر تدریس کتاب تعیین شده برای درس آشنایی با دفاع مقدس، اساتید در کلاس‌های درس به تشریح نقش استان البرز در دفاع مقدس نیز بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار