مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

شهدای ورزشکار بهترین الگوی جوانان در گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند

سرهنگ کریمی گفت: ورزشکاران یکی از اقشار مهم جامعه هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر و نقش‌آفرین داشته‌اند و لذا شهدای ورزشکار بهترین الگوی جوانان در گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ - 14October 2021

شهدای ورزشکار بهترین الگوی جوانان در گام دوم انقلاب محسوب می شوندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالین ورزشی استان اظهار داشت: تلاش در عرصه های علمی و ورزشی یکی از مهمترین توصیه های شهدا در وصیت نامه هایشان است و این نشان از اهمیت این مسئله دارد که امروز در گام دوم انقلاب باید مورد توجه جوانان باشد.

کریمی گفت: ورزشکاران یکی از اقشار مهم جامعه هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا صحنه های حساس انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر و نقش آفرین داشته اند و لذا شهدای ورزشکار بهترین الگوی جوانان در گام دوم انقلاب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک رسالت مهم و وظیفه دینی و انقلابی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم و امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده پیشرفت و سربلندی کشور خواهد بود.

وی افزود: یکی از رویکردهای مهم فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه به نقش اقشار جامعه در دفاع مقدس است چراکه اقشار مختلف جامعه زمانیکه الگوهای خود در دفاع مقدس را به خوبی بشناسند قطعا در ادامه مسیر الگوهای خود بهتر عمل می کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: برگزاری اجلاسیه های تخصصی توسط جریان کنگره شهدای استان مرکزی یکی از اقدامات مهم در راستای شناخت شهدای اقشاری بود که در ذیل آن تولید محتوای چشمگیری رقم خورد و مهمترین اتفاقی که در این خصوص رقم خورد پای کار آوردن جریان مردمی بود و هرکجا مردم پای کارآمدند موجب ماندگاری و تاثیرگذاری اقدامات شده است.

وی یادآور شد: یکی از اجلاسیه های مهم کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه ورزشکاران بود که در راستای تجلیل و شناخت بیش از ۳۳۲ شهید ورزشکار استان مرکزی که عمده آنها از شهدای شاخص محسوب می شوند، برگزار شد.

وی افزود: اجلاسیه شهدای ورزشکار یکی از مردمی ترین و تاثیرگذارترین اجلاسیه های کنگره شهدای استان مرکزی بود که استقبال خوبی توسط مردم استان داشت و این استقبال نشان داد اگر با ابتکار و خلاقیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت قطعا خروجی مناسب خواهیم داشت.

کریمی اظهار کرد: راه اندازی دهکده مقاومت بسیج استان با مجموعه جامعی از تفریحات و ابزارهای ورزشی، بهره برداری از پروژه های ورزشی و محرومیت زدایی در حوزه ورزش، تولید محتوا در قالب کتاب و سایر تولیدات چندرسانه ای ، نامگذاری اماکن به نام شهدای ورزشکار، احصای اطلاعات شهدای ورزشکار، و صدها عنوان اقدام دیگر از جمله اقدامات مهم در ذیل اجلاسیه ورزشکاران بود که کلیه این رویکردها بعد از اجلاسیه با قوت دنبال می شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کارگروه ورزشکاران یکی از کارگروه های در ذیل ستادکنگره شهدای استان مرکزی است که با حضور مسئولین و سایر اعضا به موضوعات مختلف می پردازد.

کریمی بيان کرد: ورزشکاران استان مرکزی در حوزه فعالیت های جهادی و ترویج ارزش های اسلامی عملکرد مطلوبی دارند و امروز جامعه ورزشی باید با روحیه اخلاق مداری، جهادی و انقلابی مروجان فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت از ابتدای سالجاری تشکیل شده که در طول سال برنامه های مختلف و متنوعی دارد و امیدواریم با مشارکت و هم افزایی بیشتر مسئولین و مردم در حوزه انتقال فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس به نسل جوان موثر عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار