عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تنش‌زایی؛ هدف رژیم صهیونیستی در منطقه/ عمق روابط با جمهوری آذربایجان بسیار قوی است

حیدری گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان آنقدر عمیق است که تنش‌هایی همچون اتفاقات اخیر نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.
کد خبر: ۴۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ - 17October 2021

عمق روابط با جمهوری آذربایجان بسیار قوی است/ تنش در منطقه از اهداف رژیم صهیونیستی در منطقهشهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با برخی اتفاقات در مرز‌های شمال غرب کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص بیاناتی را مطرح فرمودند و این رهنمود‌ها برای ما حکم قانونی و شرعی دارد.

وی افزود: با توجه به آنچه امام خامنه‌ای خطاب به کشور‌های همسایه فرمودند، انتظار داریم که همسایگان ما به این صحبت‌ها توجه کنند در غیر این‌صورت با اقدامات سختگیرانه جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با جمهوری آذربایجان و مرز‌های شمال غرب کشور نگاهی کارشناسانه به تحولات منطقه‌ای بود که هم کشور‌های همسایه را خطاب قرار دادند و هم تذکری برای آمادگی نیرو‌های مسلح بود.

حیدری با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی بنایی بر تنش ندارد و آغازگر هیچ تنشی در منطقه نبوده است، بیان کرد: برخی کشور‌های منطقه تحت تأثیر سیاست‌های غلط رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند به‌دنبال آن هستند تا در این شرایط خود را تبدیل به یک بازیگر منطقه‌ای کنند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تنش‌هایی در روابط دیپلماتیک کشور‌هایی مثل آذربایجان و ارمنستان هستیم، گفت: بعضاً اظهاراتی در خصوص تغییرات جغرافیایی مرز‌ها در شمال غرب کشور مطرح می‌شود که همچون یک آرزو است و اصلاً قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روابط ما با جمهوری آذربایجان آنقدر عمیق است که این تنش‌ها خدشه‌ای به آن وارد نکند، اما رژیم صهیونیستی به‌دنبال تنش‌زایی در این منطقه است و وقتی تنشی شکل بگیرد، عواقب آن توسط بانیان آن هم باید پذیرفته شود.

حیدری در پایان هشدار داد: در صورتی‌که جمهوری اسلامی ایران به ناچار وارد هر درگیری در منطقه شود، قطع به یقین آن کسی که ضرر می‌کند، رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار