معاون قوه قضائیه:

فعالیت نیروی انتظامی زیر ذره‌بین قرار دارد

غلامی گفت: فعالیت نیروی انتظامی زیر ذره‌بین قرار دارد و کوچکترین حرکتی واکنش زیادی در سطح جامعه ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۴۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 17October 2021

فعالیت نیروی انتظامی زیر ذره‌بین قرار داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به همراه قائم‌مقام و جمعی از همکاران خود با معاون اجتماعی ناجا به مناسبت هفته نیروی انتظامی دیدار کرد.

در این دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن تبریک این هفته عنوان کرد: نیروی انتظامی نیروی مهمی است که از پنج جهت مظلوم واقع شده است. اول این‌که این نیرو داراری وظایف متنوعی است که بعد از ادغام چندین ارگان به این نیرو سپرده و این سببب شد که تنوع وظایف شکل گیرد. دوم اینکه این نیرو ایجادکننده امنیت است. یکی از نعمت‌هایی که تا از دست نرود کسی به آن توجه نمی‌کند و قدر آن را نمی‌داند، امنیت است. سوم اینکه این نیرو ویترین برخورد با جرائم است و این برخورد غالبا خوشایند فرد خاطی نبوده است. چهارم اینکه فعالیت این نیرو زیر ذره‌بین قرار دارد و کوچکترین حرکتی واکنش زیادی در سطح جامعه ایجاد می‌کند و در آخر اینکه شما با مشکلاتی مواجه‌اید که علل به وجود آمدن آنها از حوزه شما خارج است اما شما باید تاوان آنها را بپردازید مانند سرقت‌یابی که ناشی از وضع بد اقتصادی است.

غلامی افزود: در مورد آخر هر دو معاونت دارای یکسری ماموریت‌های مشترک هستند که هیچ‌کدام به تنهایی نمی‌توانیم آنها را حل کنیم اما با کمک یکدیگر تا حدود زیادی قابل حل است. ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر عوامل آسیب را به درستی و زودهنگام تشخیص دهیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

نگاه جامعه‌مداری، فردمداری و روش‌مداری در پیشگیری اجتماعی

در ادامه این دیدار معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا درباره نقش این معاونت در پیشگیری گفت: معاونت اجتماعی ناجا سیاست‌گذار حوزه پیشگیری در نیروی انتظامی است که با استفاده از ظرفیت‌های هنری و اطلاعات پایه،‌ در برآوردها و پیشگیری اجتماعی می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد.

سرتیپ دوم مهدی حاجیان افزود: در پیشگیری اجتماعی، توجه به عامل خنثی‌ساز و علل تکوین جرم می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و تاثیر آن را خنثی کند. با نگاه جامعه‌مداری، فردمداری و روش‌مداری می‌توان نقش خود را ایفا کرد.

حاجیان با تاکید بر انجام برنامه‌های اجرایی برای پیشگیری گفت: اگر برنامه‌هایی در این زمینه نداشته باشیم در آینده هزینه‌های بیشتری باید پرداخت کرد. اگر پیشگیری را بر مبنای این قرار دهیم که عوامل محیطی را بررسی کنیم بسیار مفید خواهد بود.

وی یکی از این عوامل محیطی را شبکه‌های مجازی دانست و افزود: تربیت و اصلاح، موارد دیگری است که نقش مهمی در پیشگیری از جرائم اجتماعی ایفا می‌کنند.

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا درباره تاثیر دایره اجتماعی عنوان کرد: ما در تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها دایره اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم که در ۶ ماه، ۳۵۴ هزار پرونده به آنها ارجاع شده است که ۷۰ درصد آن‌ها به مصالحه کشیده شده و این نشان‌دهنده این است که این قبیل اقدامات نقش مهم‌تری در جلوگیری و پیشگیری دارند.

وی پیشنهاد داد که کارگروهی در این زمینه بین دو معاونت ایجاد شود و در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک انجام شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار