از بهارستان تا بهشت-22/ سرلشکر رضایی(بخش دوم):

نگویند «آب خوردن» نداریم و در محاصره هستیم/ تا ولایت فقیه هست هیچ قدرتی توان حمله به ایران را ندارد

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه ما به دنبال آرامش و امنیت هستیم، اما نمی‌خواهیم با دست باز، شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند، گفت: تا ولایت فقیه و شهادت‌طلبی در این کشور وجود دارد، هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند.
کد خبر: ۴۸۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ - 16June 2015

نگویند «آب خوردن» نداریم و در محاصره هستیم/ تا ولایت فقیه هست هیچ قدرتی توان حمله به ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مستقر در مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به رصد دقیق سطح رودخانه اروند توسط عراقیها در جریان عملیات کربلای 4، گفت: بعثیها تمام سطح اروند رود و تمام سطح دریا را با نورافکن میدیدند. غواصها باید در چنین شرایطی به پیش میرفتند. کار غواصها این بود که خودشان را به تیربارهایی که در ساحل کار گذاشته شده بودند، برسند و آنها را خاموش کنند، تا موج دوم که موج قایقها بود بتوانند در زیر سایه امن  و با امنیت کامل خود را به ساحل برسانند.

وی افزود: غواصها شجاعترین افراد ما هستند؛ اما در میان صداهایی عاشقانه و خالصانه «شعار میدهند». در عملیاتهای والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، خیبر و بدر، غواصها مهمترین سنگر دفاعی دشمن را نابود میکردند.

فرمانده اسبق سپاه اضافه کرد: پس از کشف پیکرهای شهدای غواص، صداهایی از اجانب برخاست مبنی بر اینکه "درست است اینها مظلوم واقع شدند و دست بسته شهید شدند، اما اینها در خاک عراق چه میخواستند"؛ برخی رادیوهای بیگانه و دشمنان ملت ایران که در طول هشت سال دفاع مقدس همراه صدام بودند گفتند که "نباید اینها را دست بسته شهید میکردند؛ اما اینها داخل خاک عراق چه میخواستند".

رضایی در پاسخ به این شبههافکنیها گفت: شما میخواستید بعد از این که ما متجاوزین را از سرزمینمان بیرون کردیم به آنها گل میدادیم و تشویقشان میکردیم؟ اگر این غواصها بعد از عبور از دریا در 15 کیلومتری عمق خاک عراق نمیجنگیدند آیا امروز ایران امنیت داشت؟ اگر صدام بعد از آزادسازی خرمشهر تنبیه نمیشد آیا دولتهای دیگر و کشورهای دیگر چشم طمع به ایران نمیدوختند؟ ما باید دشمن را تعقیب و تنبیه میکردیم؛ دشمنی که به ملت ایران تجاوز و 5 استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و بدون مجازات به خانه خود میرفت امروز هر کس دیگری میتوانست وارد ایران بشود و بگوید "با صدام چه کردند و چه بلایی بر سر صدام آمد؟ پس ما هم به ایران حمله میکنیم"؛ بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند.

* غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان دادند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خودشان را تقدیم کردند. هرچند دشمنان دستانشان را بستند، ولی آنها تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند.

وی استقلال، پیشرفت، آبادانی، و حفظ ارزشهای انقلاب را نیازمند مقاومت، ایستادگی، رشادت، و شهادتطلبی دانست و افزود: ملتی که شهادت نداشته باشد شکست میخورد. «ایمان» و «شهادت» شعار غواصها بود. دشمن به سوی آنها تیراندازی میکرد، اما غواصها در میانه آب متوقف نمیشدند؛ آنها پیش رفتند، جنگیدند، خط دشمن را منهدم کردند و به عمق مواضع دشمن هجوم بردند.

سرلشکر رضایی در ادامه گفت: اخیرا گفتند "این شهدا در یک عملیات شکست خورده بودند؛ یعنی کربلای 4"؛ اگر کربلای 4 شکست خورد چطور 12 روز بعد ایران بزرگترین عملیات خودش را در همان منطقه انجام داد؟ اما چرا این شایعات را مطرح میکنند؟ چرا میگویند ملت ایران شکست خورده است؟ چرا میگویند که ملت ایران نمیتواند روی پای خود بایستد؟ چرا انقلاب را تخریب یا تحریف میکنند؟ چرا این کارها را میکنند؟ چون دنبال یک هدف هستند؛ میخواهند راه شهدا و راه ایستادگی را سد کنند. میخواهند راههای مقاومت، ولایت، امام(ره)، ایستادگی، پیروزی، آزادسازی خرمشهر، شکست دشمنان اسلام و قرآن را با تبلیغات سد کنند؛ اما امروز همه اعتراف کردند که ایران لنگرگاه منطقه است.

فرمانده اسبق سپاه اضافه کرد: آنها بهصورت حساب شده جنگ و انقلاب را زیر سوال میبرند، انقلاب را تحریف میکنند تا راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند؛ اما خودشان و همه دنیا به این نتیجه رسیدهاند که ایران لنگرگاه منطقه است.

وی ادامه داد: اگر ایران نبود این ناامنیهای منطقه تمام 500 میلیون جمعیت منطقه را در بر میگرفت. تمام دنیا دارند اعتراف میکنند که ایران لنگرگاه منطقه است. اما از این لنگرگاه چه میخواهید؟ چرا زیادهخواهی میکنید؟ چرا جلوی پیشرفت ملت ایران را میگیرید؟ ملتی که فرهنگ و تاریخش میتواند به منطقه، جهان و کشورهای اسلامی کمک کند؛ چرا برای این کشور و تمدن و فرهنگ مزاحمت درست میکنید؟

فرمانده اسبق سپاه با طرح این پرسش که شهدای ما چه کردند؟ گفت: شهدای ما در یک آزمون سخت و بینظیر تاریخی، ملت ایران را به سربلندی رساندند؛ برای اولین بار زنجیره شکستهای تاریخی و جدا شدن بخشهایی از سرزمین ایران را پاره کردند؛ برای اولین بار پس از 200 سال شکستهای پی در پی در طول تاریخ ایران سرزمینهای اشغالی را آزاد کردند. ایرانیان در 200 سال گذشته، از دست رفتن سرزمینهای بسیاری را مشاهده کردند، اما شهدای ما به این روند پایان دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نتیجه میگیریم که هم سیاستمداران ما و هم رزمندگان، بسیجیان، و ارتشیان امروز راه شهدا را ادامه میدهند. مسیر شهدا پرچمداری دارد به نام «ولایت». پرچمدار شهدا، پرچمدار امام، پرچمدار انقلاب، امروز ولی امر مسلمین است، که مثل یک لنگر، کل انسجام ایران را نشان داده است، و امروز ملت ایران با رهبری ایشان بیش از گذشته در منطقه توانسته اقتدار واقعی یک ملت را به نمایش بگذارد.

رضایی با اشاره به سر دادن شعارهای انقلابی از سوی جمعیت تشییعکننده اظهار داشت: این صداها را کسانی که پشت میزهای مذاکره هستند باید به خوبی بفهمند. این صداها از عمق دل جوانانی برمیخیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای سربلندی، استقلال و آزادی ایران اسلامی کنند.

وی به حضور حدود 200 خبرنگار خارجی برای پوشش خبری این مراسم اشاره و تصریح کرد: امیدوارم این خبرنگاران این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند، تا جهانیان بدانند که ملت ایران به هیچ وجه از خواستههای خود عقبنشینی نمیکنند، و راه شهدا و امام(ره) را ادامه خواهند داد.

* نگویند «آب خوردن» نداریم و در محاصره هستیم

فرمانده اسبق سپاه به سخنان برخی مسئولان درخصوص تحریم و مسئله هستهای نیز اشاره کرد و افزود: نباید در ایرانِ ما علائم غلط به دنیا بدهند، در ایرانِ ما نباید حرفهای غیرواقعی را از سوی ملت ایران مطرح کنند. کسانی که در این کشور زندگی میکنند نباید اخبار غلط به دنیا بدهند. نگویند که ما آب خوردن نداریم؛ نگویند که کشور ما در محاصره است؛ و نگویند که ما نمیتوانیم روی پای خود بایستیم.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: ملت ایران، از جوانان، اندیشمندان و نخبگان آن قدر غنی و آنقدر از انرژی، معرفت، عرفان و معنویت مملو است که همه دنیا را میتواند سیراب کند، و نظام اسلامی ما به همه دنیا و به همه انسانهای عالم میتواند کمک کند.

وی گفت: من از سوی همه رزمندگان دفاع مقدس دارم اعلام میکنم که کسی از نجابت ما سوءاستفاده نکند؛ در دنیا کسی از نجابت ملت ایران سوءاستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد؛ همانطور که در جنگ این افسوس را خوردید.

* دوران قاجار و پهلوی دیگر تکرار نخواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و دوران پهلوی را دیگر تکرار نخواهیم کرد. دیگر سیاست خارجی قاجاری و سیاست خارجی پهلوی به این کشور برنخواهد گشت.

فرمانده اسبق سپاه با بیان اینکه ما به 300 سال وابستگی، عقبماندگی، و تجزیه ایران پایان دادهایم، اظهار داشت: ما با کسی جنگ نداریم. ما میگوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش کنید. ما در چارچوب اصول و مقررات بینالمللی، غنیسازی میخواهیم؛ شما مزاحمت ایجاد نکنید. شما نگاه تبعیضآمیز نداشته باشید. ما به دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم، بلکه به دنبال آزادگی و پیشرفت خودمان هستیم. همین غواصهای دست بسته ما دارند به شما میگویند که اگر دستهای ما (ملت ایران) بسته باشد و ما را تیرباران کنید ما تسلیم زور و زیادهخواهی نخواهیم شد.

سرلشکر رضایی تأکید کرد: ما از همین مکان به همه دنیا اعلام میکنیم که به دنبال حقوق انسانها، حقوق ملتها و امنیت در منطقه هستیم؛ ما به دنبال این هستیم که منافع ملیمان حفظ شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال مقابله با  متجاوزان منطقه هستیم؛ از اسرائیل  تا عربستان. ما امروز پرچم امنیت را بلند کردهایم و میگوییم تجاوز و تروریسم باید تمام شود. نگویند نیروهای حزباللهی میخواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما به دنبال آرامش و امنیت هستیم، اما نمیخواهیم با دست باز، شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند. (شعار هیهات من الذله جمعیت تشییعکننده) دنیا مطمئن باشد تا رهبری و ولایت فقیه و شهادتطلبی در این کشور وجود دارد هیچ کشوری نمیتواند به ایران اسلامی حمله کند؛ پس بنشینید و فکرهای خود را روی هم بگذارید، و برای نقشههایتان اعم از ایجاد فتنه در داخل کشور، و تجاوز از خارج کشور، هر کاری میخواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پس از شکست نقشههایتان پشیمان نشوید.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزن یک کار گر
|
-
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
یا شهدا والله :
(تنها راه پیش رو اسلام واقعی ولایت مطلقه ی فقیه است. )ثروت ومال کل دنیا رو هم داشتم فدای این راه می کردم انشا الله نزدیک اون موقعیتی که جونمون رو فدای سید علی و راه مقدسش کنیم لبیک یا سید علی *** لعن الله الی دشمن امام سید علی
نظر شما
پربیننده ها