رئیس دوره‌ای انجمن وابستگان نظامی مستقر در ایران:

هدف راهبردی ایران از داشتن موشک برای بازدارندگی است

پرلیک گفت: هدف راهبردی ایران از داشتن چنین سلاح هایی، بازدارندگی و رسیدن به توانمندی‌های دفاعی در بالاترین سطح است که هر دشمن بالقوه‌ای را وادار به در نظر گرفتن آن می‌کند.
کد خبر: ۴۸۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ - 18October 2021

هدف راهبردی ایران از داشتن موشک برای بازدارندگی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، پر دراگ پرلیک وابسته نظامی‌ کشور صربستان در ایران و رئیس دوره‌ای انجمن وابستگان نظامی مستقر در کشورمان عصر امروز در بازدید از نمایشگاه ملی توانمندی‌ها و دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه در سخنانی اظهار داشت: فرمانده برجسته نیروی هوایی سپاه سردار امیرعلی حاجی‌زاده و نمایندگان محترم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاس از شما بابت ارائه این فرصت به وابستگان نظامی در تهران که بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

وی‌ افزود: امروز ایران دارای توانایی ساخت پرتابه‌های فضایی و موشک‌های بالستیک برد متوسط و فناوری پیچیده آن است؛ موشک‌های بالستیک ایران قادر به حمل انواع سلاح‌های متعارف است و این در حالی است که همگان واقف هستند که موفقیت‌های ایران در پیشرفت‌های موشکی چشمگیر است.

وابسته نظامی صربستان ادامه داد: این نیرو‌ها توانمندترین تضمین کنندگان امنیت قلمرو ایران هستند و همچنین تسریع کنندگان در ارتقاء برنامه‌های فضایی با اهداف استفاده در زمان صلح هستند؛ گواه این مطلب پرتاب ماهواره نور است که در مدار زمین قرار داده شده و هر ۹۰ دقیقه یک بار دور زمین می‌چرخد.

وی اضافه کرد: پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره چند منظوره قدرت دفاعی کشور را افزایش می‌دهد و یک سکوی جهش مثبت برای توانمندی‌های اطلاعاتی سپاه فراهم می‌آورد؛ هدف راهبردی ایران از داشتن چنین سلاح هایی، بازدارندگی و رسیدن به توانمندی‌های دفاعی در بالاترین سطح است که هر دشمن بالقوه‌ای را وادار به در نظر گرفتن آن می‌کند.

رئیس دوره‌ای انجمن وابستگان نظامی مستقر در کشورمان تصریح کرد: امروز ما مشاهده تنها بخشی از تجهیزات و سلاح‌های نیروی هوافضای سپاه بودیم که به شدت تحت تأثیر قرار گرفتیم؛ به نمایندگی از انجمن وابستگان نظامی درخواست می‌کنم در صورت امکان تمهیدات بازدید ما از بخش ها، مراکز فرماندهی و یا رزمایش‌ها را فراهم کنید که انجام چنین برنامه‌ای گام مثبتی در راستای افزایش همکاری بین بخش‌های دفاعی ایران و سایر کشور‌های دوست است.

وی گفت: در پایان لازم می‌دانم قدردانی صمیمانه خود را نسبت به شما و افسران تان که این رویداد را تدارک دیدید، ابراز کنم؛ ما توانستیم در این مکان با افسرانی از سپاه پاسداران آشنا شویم که مشغول به انجام وظیفه در قدرتمندترین شاخه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها