دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

کلید امنیت لبنان در دستان حزب‌الله/ هراس رژیم صهیونیستی از آینده مقاومت اسلامی

حزب‌الله لبنان با 30 سال سابقه حضور در لبنان همانند سدی در برابر تجاوزات سال‌های اخیر اسرائیل بوده و تضمین کننده امنیت و ثبات در لبنان است.
کد خبر: ۴۸۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 20October 2021

کلید امنیت و صلح لبنان در دستان حزب‌الله است/ رژیم صهیونیستی در هراس از آینده حزب‌اللهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نزدیک به سه دهه از شکل‌گیری گروه مردمی، سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان در این کشور می‌گذرد و هرچه در زمان رو به جلو می‌رویم بیش از پیش متوجه می‌شویم که با قدرت گرفتن آن به گروهی تبدیل شده است که امنیت و صلح و ثبات در لبنان با حیات و فعالیت‌های این گروه مبارز گره خورده است.

اگر می‌خواهیم با عامل اصلی امنیت لبنان که نقشی تعیین کننده در صلح و ثبات این کشور دارد آشنا شویم باید از حزب‌الله لبنان این نیروی قدرتمند و استراتژیک که تمام قد در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ایستاده یاد کنیم. نیرویی که برای نخستین بار از زمان اشغال فلسطین توسط اسرائیل، شکست در یک نبرد را به آنها تحمیل کرد.

حزب‌الله گروهی سیاسی و نظامی شیعه در کشور لبنان است که در سال ۱۹۸۲میلادی به منظور مقابله با اسرائیل و با حمایت جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. این حزب در ابتدا فعالیت‌های خود را بر ضد اسرائیل با عملیات‌های استشهادی آغاز کرد. سپس توان نظامی خود را افزایش داد و با موشک «کاتیوشا» و جنگ‌های چریکی، به مقابله با اسرائیل پرداخت.

دبیرکل این حزب «سید حسن نصرالله» است. پیش از او «صبحی طفیلی» و «سید عباس موسوی» در این مسئولیت بودند. تاکنون چند بار میان حزب‌الله و اسرائیل نبرد نظامی درگرفته که از جمله ‌آن‌ها جنگ ۳۳روزه است. این جنگ را اسرائيل با هدف خلع‌سلاح حزب‌الله و آزادسازی دو نظامی‌اش آغاز کرد که در عملیات حزب‌الله با نام «الوعد الصادق» به اسارت حزب‌الله درآمده بودند.

اما چیزی که مهم بود نتیجه و حاصل این نبرد نابرابر مابین گروه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی که حمایت‌های بین‌المللی و آمریکا را داشت، بود. نبردی که در آن اسرائیل برای نخستین بار طعم تلخ شکست را چشید و شهد گوارای پیروزی کام مسلمانان منطقه و مردم لبنان و فلسطین را شیرین کرد.

البته این تمامی تلاش و فعالیت حزب‌الله در لبنان نبوده و نیست. زیرا میدان مبارزه حزب‌الله نه فقط در کشور خود و در برابر اسرائیل بلکه در سایر کشورها و برای حمایت و پشتیبانی از دیگر ملل آزادیخواه نیز است. زیرا بازهم این حزب‌الله لبنان بود که با فتنه تکفیری‌ها و شروع جنگ‌های داخلی در سوریه در حمایت از حکومت این کشور، به مبارزه با نیروهای تکفیری پرداخت. حزب‌الله لبنان همچنین در کنار فعالیت‌های رزمی و نظامی خود فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد. بر این اساس شبکه تلویزیونی «المنار» نیز متعلق به حزب‌الله است.

اما حالا که دشمنان لبنان و بالطبع دشمنان حزب‌الله لبنان متوجه شدند که کلید امنیت، صلح و پایداری لبنان در دستان این گروه مبارز قرار دارد سعی دارند تا با توسل به انواع و اقسام حیله و نیرنگ و ایجاد فتنه‌های گوناگون همانند ماجرای درگیری‌های اخیر لبنان در منطقه «ضاحیه» بیروت که به کشته شدن شماری از مردم بیگاه لبنان منتهی شد تا آنجایی که می‌توانند و برایشان امکان دارد از توان و قدرت حزب‌الله بکاهند.

این در حالی است که آنها از یک نکته بسیار مهم و استراتژیک غفلت کرده‌اند. حزب‌الله لبنان اگرچه عمده تمرکز خود را بر روی مبارزه با تجاوزات اسرائیل متمرکز کرده است اما فعالیت های اجتماعی بسیار متنوع و قابل توجهی دارد که این امر موجب شده تا از پایگاه اجتماعی بسیار قوی و قدرتمندی در میان نه فقط مردم لبنان بلکه در میان مردم مسلمان منطقه خاورمیانه برخوردار باشد.

اگر بخواهیم نگاهی گذرا و کوتاه به این نوع خدمات و فعالیت های حزب الله لبنان داشته باشیم می‌توانیم ازجمله مهمترین‌های آنها به احداث مؤسسه جهاد سازندگی برای بازسازی خرابی‌های ناشی از تجاوزات اسرائیل و بلایای طبیعی، احداث جمعیت اسلامی بهداشت و مراکز درمانی و بیمارستانی متعدد، ارائه خدمات آمورشی و کمک‌‌آموزشی به دانش‌آموزان، تأسیس بنیاد شهید برای ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا، تأسیس کمیته امداد خیریه اسلامی برای حمایت از محرومان و حتی فعالیت‌های کشاورزی اشاره کنیم.

با توجه به تمامی موارد و مسائل گفته شده حزب‌الله نه فقط با حوزه امنیت لبنان بلکه با فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و حوزه سیاسی این کشور عجین شده به صورتی که لبنان منهای حزب‌الله به سادگی قابل تصور نیست و بی‌شک امنیت و آرامش لبنان با حزب‌الله گره خورده و این موضوع است که هراس رژیم صهیونیستی را از آینده درخشان و قابل توجهی که انتظار حزب‌الله پیش روی خود دارد، موجب شده است.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها