فرمانده هوانیروز ارتش به دفاع‌پرس خبر داد؛

خیز هوانیروز ارتش به سوی تولید بالگرد/ نصب سامانه‌های «چف و فلر» بر روی بالگردهای هوانیروز

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به ایجاد قابلیت‌های فریب موشکی بر روی بالگردهای هوانیروز ارتش، گفت: هوانیروز به سوی تولید بالگرد در حال حرکت است.
کد خبر: ۴۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸ - 20October 2021

هوانیروزامیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص نوآوری‌ها و دستاوردهای هوانیروز، اظهار داشت: هوانیروز به همت متخصصان داخلی امروز از گلوگاه‌های ساخت قطعات گذر کرده و به سمت تولید بالگرد در حال حرکت است.

وی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در حوزه‌های مختلف، گفت: امروز بالگردهای ما قابلیت اجرای عملیات اعم از تیراندازی و هلی‌برن در شب را دارند و همچنین در حوزه‌های مختلف جنگ الکترونیک و فناوری‌های موشکی مجهز به موشک‌های هوشمند و نقطه‌زن با برد مناسب هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز بالگردهای ما نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: تمامی عملیات‌های هوایی و زمینی را در سطح منطقه و فرامنطقه رصد می‌کنیم و در خصوص نبردهای آینده نیز نیازسنجی و  آینده‌نگری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش قابلیت‌های پدافندی بالگردهای هوانیروز از ایجاد قابلیت‌های فریب موشکی (چف (Chaff) و فلر (Flare)) بر روی بالگردهای هوانیروز خبر داد و عنوان کرد: با تکیه بر توانمندی‌های بومی، به آنچه که در عرصه یک نبرد تمام‌عیار نیاز بالگردهای ما باشد، اعم از سامانه‌های ایجاد اختلال راداری، رادارگریزی و سایر امور دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها