فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

ساخت زیردریایی‌های جدید از سوی «نداجا»

امیر دریادار ایرانی گفت: دستاورد‌های امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و زیردریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.
کد خبر: ۴۸۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ - 20October 2021

ساخت زیردریایی‌های جدید از سوی «نداجا»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص پهلوگیری ناوگروه ۷۷ در بندر صلاله کشور عمان اظهار داشت: بر اساس تقویت دیپلماسی دفاعی و آمد و شد با کشور‌های برادر و دوست، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عمان، بازدیدی را داشتیم و ناوگروه ۷۷ در بندر عمان پهلوگیری کرد و هم‌اینک در آنجا استقرار دارد.

وی همچنین در خصوص رفع تهاجم دزدان دریایی نسبت به نفت‌کش ایرانی گفت: اولویت ما حفظ امنیت خطوط کشتیرانی است؛ خاصه خطوط خودی و شناور‌ها و نفتکش‌ها تا تجارتِ ایرانی اسلامی با موفقیت شکل گیرد و در این راستا منطقه را آلوده می‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: خلیج عدن از حیث حضور قایق‌های دزدان و تروریسم دریایی، آلوده و خطرآلود است و سعی داریم با حفظ توان خودی، وقتی عزیزان مورد تهدید واقع می‌شوند، به‌موقع در صحنه حضور یابیم و در عملیات اخیر نیز به‌سرعت حاضر شدیم و ضمن مقابله با قایق‌های تهدیدزا، امنیت را برقرار کردیم.

دریادار ایرانی ادامه داد: در این شرایط عمدتاً تلاش داریم این قایق‌ها را از منطقه دور کنیم و به حفظ امنیت دست یابیم؛ دیدگاه ما تقابل‌های انهدامی نیست؛ مگر اینکه آن‌ها به تذکر ما گوش نکرده و رفتار و حرکت‌هایی که از سوی ناوگروه می‌بینند را مورد توجه قرار ندهند.

وی با بیان اینکه امروزه بنا به سیاست و تدابیر ابلاغ شده توانسته‌ایم بر قله افتخار بایستیم و با توان داخلی تجهیزات پیچیده‌ای را به کار گیریم، گفت: دستاورد‌های امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و به‌زودی زیر دریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از تولید قریب‌الوقوع ناوشکن‌های سنگین خبر داد و خاطرنشان کرد: چند فروند ناوشکن نیز در کلاس جماران و سهند در دست ساخت است و طی ماه‌های بعد اخبار آن را ارائه خواهیم کرد.

امیر ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما با همدلی و دریافت همه فرامین مسیر عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‌زنیم و امیدواریم این پرچم مقدس را به دست صاحب اصلی برسانیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار