شهید حاجی بابا اصفهانی: جهاد از مقدس‌ترینِ کارهاست

شهید محمد حاجی بابا اصفهانی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «جهاد خود نیز از مقدس‌ترین کار‌هایی است که خداوند هم به کسانی که در راهش گام بر می‌دارند نوید‌های بسیاری در قرآن داده است.»
کد خبر: ۴۸۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ - 20October 2021

شهید حاجی بابا اصفهانی: جهاد از مقدس‌ترینِ کارهاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «محمد حاجی بابا اصفهانی» فرزند «عباس»، یکم فروردین‌ سال ۱۳۴۱ در تهران دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ بیست و هشتم مهر‌ سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی بازی‌دراز به فیض شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید محمد حاجی بابا اصفهانی

«به نام خداوند بخشاینده مهربان

زندگی زیباست، اما زندگی که در اسلام و کنار برادران و خواهران باشد. تشکیل خانواده که چقدر زیبا و بسیار سفارش شده است، اما وقت، وقتِ جهاد است و عمل و صبر. جهاد خود نیز از مقدس‌ترین کار‌هایی است که خداوند هم به کسانی که در راهش گام بر می‌دارند نوید‌های بسیاری در قرآن داده است.

خدا را شکر می‌کنم که با انقلاب بزرگ اسلامی و رهبری قاطع و خلل ناپذیرش توانستم خود را منزه و پاک کنم و بتوانم بیشتر در راه خداوند متعال سیر کنم و تا آنجا که از توانم بر می‌آید در راهش گام نهم.

این جهاد، جهادی سخت، دشوار در برابر تمام ابرقدرت‌های جهانی و بالاخره شیطان درون و بیرون است که ان‌شاءالله خداوند متعال این جهاد را بپذیرد. همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «در برابر سختی‌ها و دشواری‌ها و کار‌های مشکل خودت را متوجه خدا کن و در سختی‌ها دندان‌هایت را بر هم مفشار و گام‌هایت را محکم و استوار قرار ده و از هیچ احدی جز خداوند متعال مترس.»

چند توصیه با شما دارم:

خداوند ناظر بر اعمال شماست

هرگز خدای را از یاد نبرید و همیشه و در همه حال به یاد داشته باشید که خداوند شاهد و ناظر بر اعمال شماست. همواره خود را در آینه الهی که تمام اعمالتان را به شما می‌نمایاند بنگرید.
نماز جمعه و نماز شب را از یاد مبرید

به نماز اهمیت بسیار بدهید تا چشم دشمنان کور شود، همچنین نماز جمعه و نماز شب را از یاد مبرید و هر وقت که توفیق پیدا کردید ما را نیز از یاد نبرید. قرآن را فراموش نکنید و در هنگام فراغت به آن پناه ببرید، از دعای کمیل و دعای توسل و دیگر دعا‌ها غفلت نکنید و از شما و کلیه آشنایان به هنگام دعا، التماس دعا دارم.
با دشمنان خدا دشمن باشید

کلیه منافقین و مفسدینی را که می‌شناسید به دادگاه‌های انقلاب معرفی کنید. با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشید. از شما خانواده گرامی می‌خواهم که از منافقین و کسانی که در غیر خط امام گام برمی‌دارند دوری کنید.
من عاشق رسیدن به الله هستم

از خواهر و برادرم تقاضا دارم که قرآن و نهج‌البلاغه را زیاد بخوانند. در این ایّام به بیمارستان‌ها سری بزنند، حال مجروحین را جویا شوید و آن‌ها را دلداری بدهید. به فقرا برسید و زیر بال و پر آن‌ها را بگیرید و تا آنجا که ممکن است به بچه‌هایشان بیشتر برسید. کمتر به مادیات بپردازید و بیشتر به دولت آقای رجایی کمک کنید. امام را تنها نگذارید، چون او قلب همه رزمندگان است، جان بر کف و گوش به فرمان او باشید.

علت اینکه من به جبهه آمدم تنها در این نبود که عاشق جبهه بودم؛ بلکه من عاشق رسیدن به الله بودم.

پدر و مادر گرامی! اگر برای من اتفاقی افتاد به هیچ عنوان دوست ندارم که ناراحت شوید یا برایم گریه کنید، چون خواهی نخواهی همه ما رفتنی هستیم (انا لله و انا الیه راجعون).

از خداوند متعال توفیق همه شما را خواستارم. دیگر عرضی ندارم جز طول عمر امام امت و سلامتی شما.

محمد حاجی بابا اصفهانی»

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها