روایت فرمانده نیروی قدس سپاه از طراح شهید «مین‎های خورشیدی»

سردار «قاآنی» در دیدار با خانواده شهید «حمید صبوری‎راد» که در دوران دفاع مقدس انجام گرفته بود روایت کرده ‎است: «حمید وقتی به جبهه آمد، فرزند خانواده مجاهدان فی سبیل‌الله شد؛ نه تنها مجاهدانی که الآن در راه خدا جهاد می‌کنند بلکه همان‌هایی که از زمان رسول خدا (ص) تا امروز اسلحه بدست گرفته و در راه خدا جنگیده‎اند.»
کد خبر: ۴۸۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ - 21October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، رزمنده تخریبچی «حمید صبوری‌راد» جمعی گردان تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) دوم فروردین ۱۳۴۶ در مشهد متولد شد. وی سرانجام در ۲۴ مهر ۱۳۶۳ در جریان عملیات «عاشورا» در کربلای «میمک» بال در بال ملائک گشود و آسمانی شد.

«محسن رضایی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، در سال ۱۳۹۵ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، در خصوص اختراع یک نوع مین توسط دانش‌آموز شهید «حمید صبوری‌راد» که در عملیات عاشورا جلوی پیشروی یگان زرهی دشمن را سد می‌کند، مطلبی را عنوان کرد.  

وی این نوآوری را این‌گونه بیان کرده است: «جوان رزمنده هجده ساله‌ای به نام صبوری، از خراسان مین مخصوصی را اختراع کرده بود. تعدادی را تیپ ۲۱ امام رضا (ع) از آن ساخت و شب عملیات آزادسازی ارتفاعات مهم میمک که از ابتدای جنگ به اشغال عراق درآمده بود، با عده‌ای در دل دشمن نفوذ کرده، مین‌ها را زیر خاک و بر سر راه تانک‌های دشمن کاشتند. این مین با نور خورشید فعال می‌شد و عمل می‌کرد. صبوری خودش هنگام برگشت در کمین دشمن به شهادت رسید.

فردا صبح با طلوع آفتاب، چندین تانک و خودروی عراقی منفجر شدند. هر چند آن جوان رزمنده دیگر نبود تا حاصل کار خود را ببیند ولی نام و یادش در تاریخ جاودانه شد و هم نزد پرودرگار روزی‌مند است.»

به مناسبت سی و هفتمین سالگرد شهادت این جوان خراسانی به فرازهایی از سخنان سردار اسماعیل قاآنی فرمانده وقت تیپ ۲۱ امام رضا (ع) که بعد از شهادت حمید صبوری‌راد در دیدار با خانواده این شهید والامقام ایراد کرده اشاره خواهیم داشت.

روایت فرمانده نیروی قدس سپاه از طراح شهید «مین‎های خورشیدی»

«برادرمان حمید تا وقتی در خانه بود فقط حمید بود و فقط بستگی‌اش به خانواده‌اش بود و تنها فرزند شما بود.

وقتی به جبهه آمد حمید شد فرزند خانواده چند صد هزار نفری جبهه. وقتی آمد شمشیر بدست گرفت و در راه خدا هم با دست و هم با فکرش جهاد کرد شد فرزند خانواده مجاهدان فی سبیل‌الله.

نه تنها مجاهدان فی سبیل‌الله که الان در راه خدا جهاد می‌کنند بلکه همان‌هایی که از زمان رسول خدا (ص) تا امروز اسلحه بدست گرفتند و در راه خدا جنگیدند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار