معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) مطرح کرد؛

«افغانستان» خط مقدم تقابل تفرقه‌افکنان با امت اسلامی/ مبارزه با رژیم صهیونیستی، آموزه مکتب شهید «شوشتری» است

سردار سرتیپ «اسدی» گفت: شهید شوشتری به ما یاد داد که چطور می‌توان از اختلاف‌ نظرها برای مقابله با دشمن اصلی چشم‌پوشی کرد و اگر منطق راهبردی او امروز در جامعه اسلامی نهادینه می‌شد، هرگز وقایع تلخ و دردناک یمن، عراق و افغانستان را شاهد نبودیم.
کد خبر: ۴۸۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 21October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدجعفر اسدی» معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در دوازدهمین آیین گرامیداشت شهیدان «شوشتری» و «محمدزاده» و یادواره شهدای وحدت که به میزبانی تالار همایش‌های مجتمع «آیه‌ها» مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هر انسانی در این عالم یک ولی دارد و به استناد آیات شریفه سوره مبارکه بقره، پروردگار عالم ولی و سرپرست کسانی است که ایمان می‌آورند؛ به همین خاطر هم می‌توان شهدا را تربیت‌یافته و محصول پرورش خداوند متعال دانست که استعداد انسانی آنان شکوفا شده و از ظلمات به سمت نور هدایت شدند.

وی افزود: شهید شوشتری جوانمرد قهرمانی بود که من از ابتدای جنگ و مدت حضورش در قرارگاه نجف تا لحظه شهادتش به‌عنوان فرمانده قرارگاه حمزه، هرگز او را در حالت استراحت ندیدم و در پیشگاه خدا و رسول شهادت می‌دهم که این شهید باکرامت هیچ‌گاه دست از تلاش و جهاد برنداشت.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: برای شهید شوشتری تفاوتی نداشت که مخاطب او شیعه یا سنی باشد، فقیر یا غنی باشد و هرکس که با او روبرو می‌شد، بر اخلاص و تواضع شگفت‌آورش گواهی می‌داد. شوشتری مرد خدا بود و علی‌رغم بهره سرشاری که از تجارب نظامی و دانش عملیاتی داشت، همین‌قدر که فرد مقابلش مسلمان و معتقد به قبله، کتاب و پیامبر گرامی اسلام می‌بود، برایش کافی بود و مراتب کرامت خود را به او ارائه می‌کرد.

افغانستان، خط مقدم تقابل تفرقه‎افکنان با امت اسلامی است

وی ادامه داد: به گواه قرآن کریم، تفکر صهیونیسم نه‌تنها دشمن اول مسلمانان، بلکه در تقابل با بشریت است و همان عامل بزدلی که شبانه سردار قاسم سلیمانی را در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رساند، هم‌قماش با همان تفکری است که ناجوانمردانه، سرداران وحدت‌آفرین ما را در «پیشین» شهید کرد و ردپای صهیونیست‌ها و عاملیت آمریکای جنایتکار در این وقایع به روشنی مشهود است.

اسدی تصریح کرد: شهید شوشتری به همه ما یاد داد که چطور می‌توان از اختلاف‌نظرها در جهت مقابله با دشمن اصلی اسلام و خدا چشم پوشید و اگر منطق راهبردی او امروز در جامعه اسلامی نهادینه شده بود، هرگز وقایع تلخ و دردناک یمن، عراق و افغانستان را شاهد نبودیم.

وی تأکید کرد: دشمنان اسلام در شرایط کنونی بسیار به ایجاد انشقاق میان گروه‌ها و اقوام مختلف افغانستانی امیدوارند و شرایط به گونه‌ای است که این کشور به خط مقدم تقابل تفرقه‌افکنان با امت اسلامی تبدیل شده است. برادران افغانستانی بدانند که هدف آمریکایی‌ها و گروهک‌های تروریستی وابسته به آنان، تنها در جهت مشغول کردن شیعه و سنی به اختلافات و ریختن خون یکدیگر است تا بتوانند دوباره دروازه تجاوز به این ملت رنج‌کشیده را برای خود باز کنند.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) ابراز امیدواری کرد: سران کشورهای محور سلطه، شیاطینی هستند که برای تحقق هواهای نفسانی خود در غلبه، استعمار و غارت ملت‌های دیگر از هیچ جنایتی شرم ندارند و در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی، تنها توکل بر خداوند متعال و توسل به معارف اهل بیت (ع) برای ما ظفربخش خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها