امام جمعه عسلویه:

یکی از دلایل ترویج دین اسلام اخلاق نیکوی پیامبر بود

« هاشمی نژاد» گفت: یکی از دلایل ترویج دین اسلام اخلاق نیکویی پیامبر بود که خداوند خطاب به پیامبرش می‌فرمایند که اگر رأفت و مهربانی تو نبود، مردم از نزد تو فرار می‌کردند.
کد خبر: ۴۸۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 22October 2021

یکی از دلایل ترویج دین اسلام اخلاق نیکویی پیامبر بودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید علی هاشمی نژاد» امام جمعه عسلویه در نماز جمعه امروز عسلویه با تبریک میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: یکی از دلایل ترویج دین اسلام اخلاق نیکویی پیامبر بود که خداوند خطاب به پیامبرش می‌فرمایند که اگر رأفت و مهربانی تو نبود، مردم از نزد تو فرار می‌کردند.

وی به داستانی از پیامبر اکرم (ص) در قبال بد اخلاقی فردی در نزد یارانش اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام با اخلاق حسنه سبب جذب و هدایت آن فرد شد. جلسات پیامبر صدر و ذیل نداشت و در همه جای مجلس حضور داشت و این ویژگی‌ها سبب جذب افراد شده بود.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم باید نشان دهد که آن کاری که اراده کرده است می‌تواند انجام دهد و این گونه نشود که کارها رها شود.

وی تاکید کرد: اقتدار دولتی در همه رده‌های دولت باید نشان داده شود و باید دولت اشراف داشته باشد و کارهایش را با اقتدار، انسجام و اشراف انجام دهد. تحول در قوه مجریه کار مهمی است و این تحول یک نیاز همیشگی است.

هاشمی‌نژاد به واقعه‌ای که در سال ۴۳ اتفاق افتاد اشاره کرد که امام راحل علیه کاپیتولاسیون اعتراض و افشا گری کرد و بعد از آن به ترکیه تبعید شدند.

امام جمعه عسلویه به دیدار خود با استاندار بوشهر اشاره کرد و افزود: با استاندار دیدار داشتیم و مشکلات شهرستان از جمله آلودگی محیط زیست که مشکل اصلی مردم است و دیگری بحث اشتغال جوانان را مطرح کردم.

وی ادامه داد: در بحث ته‌لنجی‌ها کارهایی شده و دستور رئیس جمهور به استاندار در این خصوص بوده است. نکته دیگری که مطرح شد این بود که شهرستان عسلویه حدود هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته عسلویه دارد. عسلویه با این همه تأسیسات نباید یک خانواده تحت پوشش داشته باشد.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: نکته دیگری که مطرح شد اینکه به شهرستان عسلویه توجه خاص داشته باشند و به این شهرستان بیشتر سفر کنند. همه این درخواست‌ها با قول مساعد استاندار بوشهر همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها