رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است

سرهنگ «بایرامی» با اشاره به تعداد بالای رزمندگان و جانبازان و ایثارگران استان گیلان، گفت: تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ - 23October 2021

تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیین اختتامیه بخش استانی پنجمین جشنواره ملی «فانوس» و اختتامیه دومین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» امروز در پژوهشکده گیلان‌شناسی شهرستان «رشت» برگزار شد.

سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه نویسندگان و هنرمندان ادامه‌دهنده واقعی راه رزمندگان هستند، اظهار داشت: آثار هنری موجب مانایی دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: اهالی قلم باید نصایح و سخنان رهبری در خصوص دوران دفاع مقدس را تبیین کنند تا نقشه راه خود را بدانند و مطابق آن قلم بزنند.

وی ادبیات دوران دفاع مقدس را ویژه‌ترین نوع ادبیات تاریخ معاصر دانست و خاطرنشان کرد: آثار هنری تولید شده در این حوزه موجب شده است که نسل جدید، نسل مقاومی مانند نسل دفاع مقدس شود.

بایرامی با بیان اینکه اگر اهالی قلم و مبلغان نبودند و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس را انتقال نمی‌دادند، امثال «جمال رضی» ساخته نمی‌شدند، افزود: این آثار بر ذهنیت افراد تأثیرگذار است.

وی با اشاره به انتشار هزار و ۲۸۱ عنوان کتاب در سال گذشته، تاکید کرد: اصراری نداریم که همه کتاب‌ها در تراز ملی باشد؛ زیرا بسیاری از موضوعات برای نقاط مختلف مانند روستا‌های کشور است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به تأثیر فرهنگ دفاع مقدس بر جوانان نسل جدید و مدافعان حرم، متذکر شد: بسیاری از مدافعان حرم هیچ درکی از دوران دفاع مقدس نداشتند، اما آثار ثبت شده از آن دوران موجب شکوفایی این استعداد‌ها شد.

وی با اشاره به تعداد بالای رزمندگان و جانبازان و ایثارگران استان گیلان، تصریح کرد: تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بایرامی خاطرنشان کرد: سوژه‌های درجه یک و واقعی زیادی از دوران دفاع مقدس داریم که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه آثار دفاع مقدس مربوط به کودکان و نوجوانان، افزود: هرچقدر می‌توانید برای کودکان شاد بنویسید؛ زیرا در قالب شاد نوشتن می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را به آن‌ها انتقال داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار