مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

سریالی با موضوع معرفی شهیدان «آنجفی» و «وطن‌پور» ساخته می‌شود

سرهنگ کریمی گفت: ساخت سریال «عمو رحیم» با موضوع معرفی شهید «رحیم آنجفی» از ابتدای امسال توسط ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و مشارکت سازمان صدا و سیما در دستور کار قرار گرفته که فیلمنامه آن در مراحل نهایی شدن است.
کد خبر: ۴۸۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ - 23October 2021

تهیه سریال شهید «آنجفی» و شهید «وطن پور» در دستور کار استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (شنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی با موضوع ساخت سریال و مستند شهدای شاخص استان اظهار داشت: استان مرکزی مهد مفاخر و انسان‌های بزرگی است که مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های آنها در تاریخ همچون نگینی می‌درخشد و دفاع مقدس یکی از مقاطعی است که رزمندگان و شهدای شاخصی از این خطه در تاریخ حماسه‌آفرین شده‌اند.

وی افزود: یکی از برنامه های مهمی که از ابتدای تشکیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته، تولید محتوا در قالب ساخت فیلم، سریال و مستند از شهدا و فرماندهان شاخص استان مرکزی است که در گام دوم کنگره با قوت دنبال می شود.

کریمی گفت: هنر یکی از تاثیرگذارترین روش های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است و لذا یکی از راهبردهای مهم فعالیت های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گام دوم کنگره تولید قالب های هنری اعم از فیلم، سریال و مستند است.

وی بیان کرد: ساخت سریال «عمو رحیم» با موضوع معرفی شهید «رحیم آنجفی» از ابتدای امسال توسط ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و مشارکت سازمان صدا و سیما در دستور کار قرار گرفته که فیلمنامه آن در مراحل نهایی شدن است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: با توجه به وجود شهدای شاخصی که در استان داریم ساخت سریال و مستند با موضوع شهدای دیگر همچون شهید «منصور وطن‌پور» در دستور کار است که سریالی با موضوع زندگینامه این شهید با عنوان «پورِ وطن» در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در قالب برنامه های گام دوم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تهیه خواهد شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی نهضت تولید محتوا برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان یک ضرورت مهم در گام دوم انقلاب است و دستگاه های فرهنگی و اداری باید به این مسئله توجه داشته باشند.

کریمی گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در راستای تولید محتوا پیش بینی شده جشنواره فانوس است که امسال پنجمین مرحله استانی آن برگزار می شود و خوشبختانه تاکنون هنرمندان شاخصی از این جشنواره استقبال کرده اند.

وی افزود: گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی و ارتقاء کیفیت تولیدات هنری از جمله اهداف مهم پنجمین دوره از جشنواره فانوس است که هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی پنج بخش مهم جشنواره است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: پنجمین دوره از جشنواره فانوس با ۲۲ شاخه مهم تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، متن نمایشنامه، عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی، خوشنویسی نستعلیق، سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه، نماهنگ، موسیقی با کلام و بی کلام، سرود دانش آموزی و همخوانی، نمایش رادیویی و پادکست برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال زیاد هنرمندان از جشنواره فانوس، مهلت ارسال آثار در چندین نوبت تمدید شد؛ اما با توجه به فرصت بسیار کم تا جشنواره کشوری، اختتامیه مرحله استانی آن در طی روزهای آینده برگزار می شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار