استاندار هرمزگان:

تشکیل کارگروه رفع مشکلات ایثارگران در اولویت است

«دوستی» گفت: تشکیل کارگروه رفع مشکلات ایثارگران و تامین اشتغال فرزندان آنان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵ - 24October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در نشستی که به اتفاق مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با جمعی از جانبازان قطع نخاعی استان داشت، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از ایثار، رشادت، جانفشانی و فداکاری های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های معظم آنان در راه دفاع از ایران اسلامی، آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران،  قدردانی و اظهار داشت: این عزیزان به عنوان گنج و ثروت معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به خدمات رسانی و رفع مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر، عنوان کرد: خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران با الگوگیری از سیره و روش بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب کبری (س) صبر فراوانی دارند که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کارگروه رفع مشکلات ایثارگران و تامین اشتغال فرزندان آنان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: جلسات این کارگروه باید به صورت ماهیانه از آبان‌ماه برگزار و رفع مشکلات این بزرگواران به صورت مستمر از طریق کارگروه مورد نظر پیگیری و انجام شود.

دوستی توجه به تامین اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران را بسیار مهم و جزء اولویت کاری خود دانست و افزود: تکریم و حمایت از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ضروری است، لیکن از دستگاه های اجرایی خواستاریم امکانات رفاهی مناسب برای این عزیزان تامین کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز با اشاره به مطالبات جامعه ایثارگری، گفت: مهمترین دغدغه این عزیزان اشتغال فرزندانشان است که با برنامه ریزی دقیق، همدلی مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران صنایع می توان بسیاری از آنان را مشغول به کار کرد.

عطا ناوکی با بیان اینکه در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران نیز بعضی از دستگاه ها همکاری نمی کنند، اضافه کرد: بی شک با ورود استاندار محترم این مسئله مهم حل خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مرکز توانبخشی ایثار هرمزگان، عنوان کرد: ساخت این پروژه سال 1388 استارت خورده که متاسفانه تا سال 1399 به کندی پیش رفته است، لیکن طی یکسال و نیم گذشته با تلاش و پیگیری های انجام شده به پایان رسید که برای کارهای جزئی، از جمله فضاسازی آن به مساعدت استاندار نیاز داریم.

ناوکی ضمن بیان این‌که جامعه ایثارگری دارای نیروهای توانمند و با استعدادی است، خاطرنشان کرد: در همه دستگاه های اجرایی ایثارگران بااستعداد و توانمندی وجود دارد که تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته اند، لیکن انتظار می رود این دولت برای ارتقا مدیریتی آنان توجه ویژه ای داشته باشد.

طبق اعلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در هرمزگان سه هزار جانباز و 434 آزاده تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

در این نشست، مسائل و مشکلات جانبازان و خانواده های آنان مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها