جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اجرای عملیات هوایی در بستر‌های امن ارتباطی/ پوشش هوایی رزمایش توسط پهپاد‌های نهاجا

امیر سرتیپ «نصیرزاده» گفت: نیرو‌های مسلح کشور در حوزه جنگ الکترونیک به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند و می‌توانند در چنین فضایی، عملیات مورد نظر را در بستری امن اجرا کنند.
کد خبر: ۴۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴ - 26October 2021

اجرای عملیات هوایی در بستر‌های امن ارتباطی/ پوشش هوایی رزمایش توسط پهپاد‌های نهاجاامیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص وجه تمایز دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا نسبت به سلسله رزمایش‌های قبلی این نیرو اظهار داشت: این رزمایش به‌طور همزمان در پایگاه‌های هوایی سراسر کشور برگزار شد و مهم‌ترین وجه تمایز آن، ایجاد مرکز کنترل و فرماندهی با سیستم ارتباطی امن و قوی از فواصل دور است.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هوایی شرکت‌کننده در این رزمایش از یک مرکز فرماندهی و کنترل دستور گرفته و بر مبنای سناریوی مورد نظر، مأموریت ابلاغی را با موفقیت انجام دادند.

امیر نصیرزاده دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا را مطابق با صحنه واقعی نبرد عنوان کرد و گفت: نکته مهم این رزمایش مشاهده تمامی صحنه‌های عملیاتی به‌طور مستقیم از مرکز کنترل و فرماندهی است که در رزمایش‌های گذشته این کار صورت نگرفته بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در این رزمایش، هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نهاجا همزمان با هم از پایگاه‌های مختلف برخاستند و ضمن اجرای مأموریت رزمی، تصاویر خود را به‌صورت آنلاین از صد‌ها کیلومتر دورتر به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: پهپاد‌های نهاجا در این رزمایش در ابعاد مختلف شناسایی، رزمی و ارسال تصاویر به نحو احسن عمل کردند و پهنه آسمان و عرصه‌های نبرد را به‌طور کامل فیلم‌برداری و به‌صورت آنلاین به مرکز کنترل و فرماندهی ارائه کردند که این بیانگر پیشرفت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ساخت و بکارگیری سامانه‌های پهپادی است.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه پهپاد‌ها امروز عناصر تعیین‌کننده در عرصه نبرد و بکارگیری تاکتیک‌های هوایی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی توانسته در این حوزه خود را به لبه تکنولوژی روز دنیا برساند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص ایجاد بستر‌های امن ارتباطی در رزمایش نیروی هوایی ارتش گفت: وقتی عملیات هوایی از فواصل دور و به‌طور همزمان در پایگاه‌های مختلف اجرا می‌شود در واقع نیازمند سامانه‌های ارتباطی قوی است؛ چراکه در این فضا احتمال ایجاد اختلال از سوی دشمن وجود دارد و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه جنگ الکترونیک نیز به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند که می‌توانند در چنین فضایی، عملیات مورد نظر را در بستری امن اجرا کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار