معرفی کتاب؛

«کیمیای پایداری»

کتاب «کیمیای پایداری» روایت‌گر خاطرات آزاده سرافراز «اصغر خوش‌نیت» به قلم «سمانه‌سادات ملک‌ثابت» توسط انتشارات «خط شکنان» با تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۸۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴ - 27October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «کیمیای پایداری» روایت‌گر خاطرات آزاده سرافراز «اصغر خوش‌نیت»، توسط انتشارات «خط‌شکنان» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد منتشر شده است.

این کتاب به قلم «سمانه‌سادات ملک‌ثابت» با تیراژ ۵۰۰ نسخه در سال ۱۴۰۰، به‌همت معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یزد به چاپ رسیده است.

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در مقدمه کتاب نوشته است:

«کسانی که دوران دفاع مقدس و جنگ نابرابر را با چشمان خود ندیده‌اند، کافی است به نمایشنامه‌ها و فیلم‌هایی که واقعیت آن دوران را به تصویر کشیده‌اند، نگاهی بیاندازند، تا بخشی از چهره خبیث و خوی وحشیانه رژیم بعث را درک کنند.

رژیمی که با حمایت دنیا تا دندان مسلح شد و به خود اجازه داد تا به میهن اسلامی ایران حمله‌ور شود و مشکلات فراوانی را برای کشورمان رقم بزند؛ مشکلاتی که با مقاومت مردم ایران یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد و سختی‌هایی که جز با اراده و ایمان راسخ به خداوند، توان مقابله با آن نبود. زمانی که رأفت اسلامی رزمندگان ایرانی ملاک برخورد با اسرای دشمن بود، رژیم بعث از هیچ‌گونه شکنجه جسمی و روحی دریغ نکرد تا به هر طریقی به اسرای ایرانی ضربه بزند. اما زهی خیال باطل! چراکه این شکنجه‌ها نه‌تنها خللی در اراده آهنین رزمندگان و اسرای ما وارد نکرد، بلکه باعث استحکام بخشیدن و اتحاد بیشتر آن‌ها گردید.

ارمغان آن مقاومت‌ها، گنجینه‌ای عظیم و بی‌پایان بود که برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشته شد. این گنج تمام‌نشدنی تا سال‌های سال زبانزد نسل‌های بعدی قرار داده شد و در تاریخ ماندگار شد، تا پایداری و غیرت ایرانی را به رخ جهانیان بکشاند.

برخود لازم می‌دانم تا به مقام شامخ آزادگان عزیزمان ادای احترام نموده و خود را مدیون دلاورمردی‌های این عزیزان بدانم. شیرمردانی که رنج و سختی اسارت را به جان خریدند تا چیزی جز یأس و ناامیدی دستگیر دشمنان نشود. دِین آنان تا ابد بر گردن ما خواهد بود و زنده نگه‌داشتن یاد آنان کمترین پیشکشی است که می‌توانیم تقدیم‌شان نماییم و مدیون یکایک آن‌ها تا ابد خواهیم ماند. کتاب پیش‌رو، «کیمیای پایداری» گوشه‌ای از روایت یک سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران اسارت است که به رشته تحریر درآمده. ان‌شاءالله خداوند توفیق خدمت به این عزیزان و قدردانی از آن‌ها را همیشه نصیب‌مان بگرداند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها