یادداشت/ سیروس فتح‌اله

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خطایی بزرگ است

عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی درست نقطه مقابل اتحاد اسلامی است که باید این کشورها از راه خطایی که رفته‌اند بازگردند و خطای خود را جبران کنند.
کد خبر: ۴۸۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۲ - 26October 2021

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خطایی بزرگ استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ طرح موسوم به «معامله قرن» طرح دولت «دونالد ترامپ» برای حل مسئله فلسطین بود که 28 ژانویه سال 2020 میلادی رونمایی شد؛ طرحی که هدف از آن فروش فلسطین به صهیونیست‌ها در ازای به رسمیت شناختن دولت قوم یهود در کل فلسطین تاریخی و ایجاد روابط رسمی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بدون آنکه دولتی فلسطینی در فلسطین به وجود آید، بود.

این مسأله غیر قابل انکار است که آمریکایی‌ها در هر دوره‌ای چه دوره ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان باشد، چه دوره ریاست جمهوری دموکرات‌ها باشد، از هر فرصتی برای تثبیت رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه و فراموشی حقوق فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا از این طرح که با طرح‌های قبلی آمریکایی‌ها تفاوت بنیادین دارد، رونمایی کردند.

با وجود اینکه طرح مذکور با انتقادهای وسیعی روبرو شد، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روند اجرای آنرا در دو بخش اقتصادی و سیاسی شروع کرد.
چارچوب اقتصادی این طرح در ماه ژوئن 2019، در جریان برگزاری «کارگاه اقتصادی منامه» در سه بخش در بحرین ارائه شد که ترامپ هزینه‌های اجرای این طرح را بین کشورهایی که از پیش با آمریکا ائتلاف تشکیل داده بودند تقسیم کرد.

اما بخش سیاسی معامله قرن 28ژانویه 2020 رونمایی شد که این بخش هم شامل 22 فصل بود که در آن تمامی مسائلی مورد اختلاف فلسطینیان ارائه شده بود؛ که یکی از بندهای آن مربوط به عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.

بر همین اساس کشورهایی مثل امارات، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه بدون توجه خواست مردم کشورشان اقدام به برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم کودک‌کش صهیونیستی کردند؛ اما پیروزی‌های مقاومت اسلامی، عدم همراهی مردمان این کشورها و مجبور شدن آمریکا به ترک غرب آسیا، ضمن اینکه این طرح را به حاشیه برده و رژیم صهیونیستی را با تهدیدهای فزاینده‌ای روبرو کرده است، عملا محدود به این دو سه کشور کوچک عربی محدود شده است.

چون بر همگان آشکار است که اینگونه ائتلاف‌ها با رژیم صهیونیستی از درون ماندگاری نداشته و نمی‌توان با چنین اقدامی به این رژیم مشروعیت بخشید و همین عدم مشروعیت بزرگ‌ترین مشکل اسرائیل در میان ملت‌های منطقه است؛ چون رژیم صهیونیستی از نظر ابعاد تاریخی، ژئوپلیتیکی و ظرفیتی هیچ ویژگی برای اینکه محور یک ائتلاف در منطقه باشد را ندارد و کشورهایی که با این رژیم به‌دنبال عادی‌سازی روابط هستند، دیر یا زود به این نتیجه خواهند رسید که این رژیم بجز عامل تنش هیچ فایده‌ دیگری برای منطقه ندارد و این توافق‌ها صرفا به نفع این رژیم برای خرید زمان است تا به تقویت ماهیت و جلوگیری از نابودی حتمی آن کمک کند.
بر همین اساس، گزارش‌هایی در برخی از رسانه‌های عربی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد، حدود ۸۰ درصد شهروندان کشورهایی که به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفته یا می‌روند تمایل ندارند که روابط کاری با اسرائیلی‌ها داشته باشند؛ اما مقامات این کشورها تصور می‌کنند برای اینکه چند صباحی بیشتر در رأس قدرت باقی بمانند، باید خود را به متحدان ایالات متحده آمریکا نزدیک کنند، ولی به نظر ملت‌های خودشان که مخالف این عادی‌سازی‌ها هستند، توجهی نمی‌کنند.

مقامات این چند کشور کوچک عربی متاسفانه متوجه نیستند که این اقدام خیانت‌آمیز نه‌تنها خیانت به مردم مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی قبله اول مسلمین است، بلکه خیانت به همه امت اسلامی و به رسول‌الله «صلی‌الله علیه و آله و سلم» و به قرآن کریم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز روز یکشنبه (دوم آبان) همزمان با خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اقدام بعضی دولت‌های منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را گناه و خطایی بزرگ خواندند و فرمودند: این دولت‌ها باید از این حرکت و راه ضد وحدت اسلامی برگردند و خطای بزرگ خود را جبران کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار