مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش‌بنیان در استان هرمزگان

حجت‌الاسلام «مهدیان» گفت: سنت حسنه «وقف» می‌تواند در حوزه تامین منابع مالی برای دانش‌ بنیان‌ها نقش‌آفرینی داشته باشد، قصد داریم تا با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان هرمزگان وجود دارد در حوزه دانش‌بنیان‌ سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر: ۴۸۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 26October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ «حسین مهدیان» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان صبح امروز با حضور در نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به سابقه طولانی سنت حسنه «وقف»، اظهار داشت: در وقف، یک شخص در راستای یک نیت خیرخوانه، آنچه که دارد را در اختیار آیندگان قرار می‌دهد؛ هر چقدر که جلوتر می‌رویم، تاثیرگذاری سنت حسنه وقف در رفع آسیب‌های مختلف در جامعه بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در تهران، افزود: جهت دهی نیات واقفین خیراندیش به سمت شرکت های دانش بنیان یکی از نیازهای ضروری در وضعیت فعلی است که سبب ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری موقوفات می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه نگاه ما در زمینه شرکت های دانش بنیان، حمایت از جوانان و ظرفیت‌های بومی منطقه است، اضافه کرد: کار علمی باید اثربخشی داشته باشد و باید بتوان موانع موجود در راه این کار نیز برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه ورود به حوزه دانش‌بنیان‌ها از ضرورت‌های امروز جامعه است، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های مختلف علیه ملت ایران و مشکلاتی که برای مردم در حوزه‌های مختلف بوجود آمده، ضرورت نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان به مراتب بیشتر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان عنوان کرد: سرمایه انسانی و علم در کشورمان وجود دارد و عموما در حوزه تامین منابع مشکل داریم؛ سنت حسنه وقف می‌تواند در حوزه تامین منابع مالی برای دانش‌بنیان‌ها نقش‌آفرینی داشته باشد و خروجی این عمل منفعتی است که به مردم عزیز کشورمان می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ مهدیان یادآور شد: اگر ما بخواهیم یک محصول را از خارج از کشور تهیه کنیم به مراتب هزینه بالایی خواهد داشت اما همین محصول بلکه با کیفیت‌تر، توسط موسسات دانش‌بنیان خودمان تولید می‌شود. قصد داریم تا با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان هرمزگان وجود دارد در حوزه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار