سردار «غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) شد

آیین معارفه سردار «سیدهاشم غیاثی» به‌عنوان فرمانده سپاه امام رضا (ع)، ظهر امروز با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 27October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین تودیع سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» و معارفه سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدهاشم غیاثی» به‌عنوان فرمانده سپاه امام رضا (ع)، ظهر امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار «سیدحسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق، سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی و نیز جمعی از مسئولان کشوری، فرماندهان لشکری و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در تالار انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌ها برگزار شد.

«سردار غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) شد

سپاه امام رضا (ع)، خادم مردم است

فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) در ابتدای این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی من در دوران تصدی مسئولیت خطیر فرماندهی بر سپاه استان این بود که همدلی و هم‌افزایی برادرانه جای ملاحظات سازمانی و رده‌بندی‌های تشکیلاتی را بگیرد و آحاد پاسداران استان از مرکز فرماندهی گرفته تا دورترین نواحی بسیج در شهرستان‌ها، فرمانده سپاه امام رضا (ع) را برادر و پشتیبان خود در مواجه با سختی‌ها و ناملایمات ببینند.

وی افزود: من از دوران طفولیت و دوره دبستان با فرمانده جدید سپاه استان رابطه صمیمانه‌ای داشته‌ام و هردو برای یکدیگر به مثابه برادر هستیم لذا برای این برادر عزیز از خداوند متعال مسئلت دارم تا در سنگر فرماندهی سپاه امام رضا (ع) توفیق خدمت مضاعف به نظام و مردم شریف خراسان رضوی را داشته باشند و بتوانند از توانمندی‌های مدیریتی و ارتباطات سازنده خود به نحو احسن استفاده کنند تا باری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اهالی این خطه برداشته شود.

مشهدالرضا، زیربنای فرهنگی تمدن نوین اسلامی

فرمانده کل سپاه در ادامه این مراسم، استان خراسان رضوی را پایتخت فرهنگی و معنوی ایران اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: مجاوران امام رضا (ع) در خراسان رضوی ظرفیت خود را در دوران حماسه و ایثار به نمایش گذاشتند و سرداران و رزمندگان دلاوری را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و لذا خدمت به این مردم، توفیق بزرگی است که خداوند متعال نصیب و روزی پاسداران سپاه امام رضا (ع) کرده است.

وی ادامه داد: زیربنای فرهنگی ساختمان عظیم تمدن نوین اسلامی در آستان نورانی رضوی در مشهدالرضا قرار دارد و به تناسب این اهمیت، دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی سپاه امام رضا (ع) نیز به مراتب بیشتر است.

«سردار غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) شد

در انتهای این مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدهاشم غیاثی» فرمانده پیشین سپاه فجر استان فارس بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی، به‌عنوان فرمانده جدید سپاه امام رضا (ع) معرفی و از زحمات سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) تجلیل شد.

تجلیل از سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد شفاهی» به‌عنوان جانشین سابق سپاه امام رضا (ع) و معرفی سرهنگ پاسدار «محمدرضا مهدوی» به‌عنوان جانشین جدید سپاه امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

فرماندهی سپاه انصارالرضا استان خراسان جنوبی، فرماندهی سپاه فجر استان فارس و تصدی مسئولیت مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران از جمله سوابق فرمانده جدید سپاه امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار