بازگشت ناوگروه ارتش پس از ۷۷ روز مأموریت اسکورت کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها

ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی هفتاد و هفتم نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۷۷ روز ماموریت بین‌المللی در همراهی (اسکورت) کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و خلیج عدن امروز به بندرعباس بازگشت.
کد خبر: ۴۸۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ - 27October 2021

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی هفتاد و هفتم نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۷۷ روز ماموریت بین‌المللی در همراهی (اسکورت) کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و خلیج عدن امروز چهارشنبه به بندرعباس بازگشت.

امیردریادار دوم «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه استقبال از این ناوگروه با اشاره به اینکه امروز اجرایی کردن دستورات فرماندهی معظم کل قوا در درجه اول برای نیروی دریایی ارتش مایه افتخار است،اظهار داشت: مثل همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و سعی می‌کنیم با دقت و با حداکثر توانمندی آنچه که مدنظر ایشان است را به بهترین نحو انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما نیرو‌های راهبردی ارتش جمهوری اسلامی امروز با افتخار می‌ایستیم و سرمان را بالا نگه می‌داریم و شعار همیشگی «راه ما راه حسین» را سرلوحه خود قرار می‌دهیم.

وی یادآورشد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها چندین نشان اقتدار از جمله اولین مدال نگین خلیج فارس در هفتم آذر ۱۳۵۹ از سوی رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و عنوان راهبردی بودن توسط رهبر معظم انقلاب را کسب کرده و اکنون نیز یک ارتش مهدوی خطاب می‌شود که آشکار می‌کند نیروی دریایی ارتش نمایشگاه ارزش‌های اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: هرحرکت کارکنان نیروی راهبردی ارتش درعمق دریا‌ها به عنوان کسانی که در قلب مقابله با تهدید و تحریم قرار گرفته اند، باعث فاصله گرفتن دشمن از مرز‌های میهن اسلامی می‌شود و اگر دشمنان، منطقه را با سرافکندگی تمام ترک می‌کنند، همه نشات گرفته از یک فرماندهی بسیار توانمند مقتدر و دشمن شناس بوده که توانسته به موقع و در زمان مناسب از رزمندگانش به بهترین نحو استفاده کند.

وی ابرازداشت: اگر شاهرگ اقتصادی کشور در امنیت کامل است، نتیجه زحمات همه کارکنان نیروی دریایی ارتش و پشتیبانی سلسله مراتب بالاتر است که جای قدردانی دارد.

امیر دریادار دوم ایرانی یادآورشد: حضور ما در دریا تداوم دارد و امروز در نیروی دریایی این فرهنگ حاکم است که آنچه از تجهیزات در اختیار داریم با تکیه بر توان داخلی و با استفاده از دانشمندان و متخصصان ایرانی رو به بهینه سازی و نوسازی می‌رود و این حضور با کیفیت بسیار بالاتر ادامه خواهدداشت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش خطاب به کارکنان و فرمانده ناو گروه ۷۷ گفت: کار شما بسیار ارزشمند بوده و در این مدت در صحنه‌های کشوری که حضور داشتم همه به غیرت شما غبطه می‌خوردند و امیدواریم که همیشه با افتخار، پرچم ایران را در آب‌های بین المللی به اهتزار دربیاورید و با تداوم حضورتان، پیام‌های ذوالفقاری را برای دشمن ارسال کنید.

وی با اشاره به اینکه در طول ماموریت ناو ۷۷ با پیگیری که از فرمانده ناوشکن الوند داشتم، ذره‌ای خستگی در کلام ایشان احساس نکردم که نشان از غیرت و مردانگی تک تک شما نیرو‌های مقتدر و ولایی بوده که هرکدام از شما به تنهایی یک سلاح ارزشمند و دشنه‌ای در چشمان دشمنان هستید.

ناوگروه ۷۷ توانست با ۷۷ روز ماموریت دریایی و پیمودن ۱۰ هزار و ۵۰۰ مایل دریایی و همچنین با بهره گیری از کارکنان متعهد و ولایت مدار، پرچم ایران اسلامی را در آب‌های بین المللی به ویژه دریای سرخ به اهتزار در آورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها