نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی:

یوم‌الله ۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است و اجرای برنامه‌های این ماه به‌خصوص مراسم ۱۳ آبان باید با تولید محتوا و تبیین حوادث این ماه برای نسل جوان همراه باشد.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ - 27October 2021

یوم‌الله ۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار کرد: روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان ثبت شده است.

وی ادامه داد: یوم الله ۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است و اجرای برنامه‌های این ماه به خصوص مراسم ۱۳ آبان باید با تولید محتوا و تبیین حوادث این ماه برای نسل جوان همراه باشد.

امام جمعه اراک افزود: هیچ‌یک از این سه واقعه تاریخی را نمی‌توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری برتر دانست؛ چراکه هر کدام در دوره‌ای وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به‌نحوی تغییر داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دستگاه های فرهنگی استان برای هر کدام از این حوادث مهم باید به شیوه‌های علمی و چگونگی تاثیرگذاری در تاریخ انقلاب برنامه ریزی کنند و آن را به بهترین شکل ممکن برای نسل جوان تبیین کنند.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن روز نوجوان به احتمال بسیار زیاد مقام معظم رهبری به صورت مجازی با شماری از نوجوانان کشور دیدار و گفت و گو خواهند داشت بنابراین باید شمار قابل توجهی از نوجوان استان در مصلی بیت‌المقدس اراک اجتماع کرده و با شکوه ویژه‌ای این برنامه برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار