فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

معرفی شهدای مظلوم مرزبانی نیازمند یک جهاد فرهنگی است

سردار «شجاع» گفت: ابراز دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مظلومیت شهدای مرزبانی، تکلیف قطعی بر دوش همه ما ایجاد می‌کند که برای تبیین آثار و ارزش‌های مجاهدت‌های این شهدای مظلوم اقدام فرهنگی جهادی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ - 28October 2021

سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، از برگزاری یادواره و آیین بزرگداشت شهدای مرزبانی استان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود به طور متواتر درباره مظلومیت شهدای مرزبانی ابراز دغدغه‎مندی کرده‌اند و لذا فرمایش معظم‌له تکلیف قطعی بر دوش همه ما ایجاد می‌کند که برای تبیین آثار و ارزش‌های مجاهدت‌های این شهدای مظلوم اقدام فرهنگی جهادی داشته باشیم.

وی افزود: دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه دلسوزان تعالی این نظام بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و جهاد تأکید دارند، به این خاطر است که تا زمانی که این معارف در میان ما زنده باشد، دشمنان قدرت غلبه بر ما را نخواهد داشت و شناسنامه پرافتخار این ملت از تقابل ۴۲ ساله با نظام سلطه نیز بیانگر کارایی این مکتب است. با این تفاسیر، اگرچه برای زدودن غبار مظلومیت از چهره شهدای مرزبانی، رسانه‌ها مسئولیت عمده دارند اما با این حال، فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی به‌عنوان متولی اصلی امر در تلاش است تا یادواره‌های بزرگداشت جامعه ایثارگران خراسان رضوی در حوزه پاسداری از حریم امنیت مرزها را نیز برگزار کند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از آغاز پیک ششم کرونا در جامعه خاطرنشان کرد: برای برگزاری کنگره‌های منطقه‌ای با محوریت شهدای مرزبانی، محدود در ملاحظات کرونایی هستیم و لذا در شرایط فعلی، سرکشی از خانواده‌های معظم این عزیزان را در دستور کار داده‌ایم و در نظر داریم تا با چاپ کتاب و تولید محتوای چندرسانه‌ای و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، از ابزارهای فرهنگی برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های فرهنگ ایثار و حماسه در مرزبانان استان استفاده نماییم. کتاب «چهارفصل مرز»، روایتگر سیره ۶ شهید مرزبانی خراسان رضوی تنها یکی از آثار مستندسازی شده در این عرصه است.

وی ادامه داد: سند هویت ایران اسلامی درگرو پاسداری از هویت ایثارگری‌هایی است که شهدا، جانبازان و آزادگان از خود نشان داده‌اند و امنیت امروز کشور نیز مرهون خون همین عزیزان است. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در این راه پر از خیر و برکت یاری کند تا مشمول عنایات خاصه شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار