کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

قدرت بازدارنده سپاه از بمب اتم هم بازدارنده‌تر است

یک فعال سیاسی گفت: قدرت بازدارندگی سپاه از بمب اتم هم بازدارنده‌تر است و به همین دلیل آمریکایی‌ها در اغلب موارد ترجیح داده‌اند نظاره‌گر تحولات منطقه باشند تا این‌که ورود مستقیم داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 16November 2021

قدرت بازدارنده سپاه از بمب اتم هم بازدارنده‌تر استحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با حضور جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی اظهار داشت: کنترل آبراه‌های استراتژیک در خاورمیانه، تنگه هرمز، باب المندب و کانال سوئز و حضور در اقیانوس هند و سایر نقاطی که محل انتقال انرژی محسوب می‌شود، برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: هرچقدر تسلط ایران بر آبراه‌های استراتژیک بیشتر شود، نشانه توانمندی و قدرتمندی ایران است و از سوی دیگر شکست استراتژیک ناوگان پنجم دریایی آمریکا را در منطقه سرعت خواهیم بخشید.

این فعال سیاسی با بیان این‌که میلیارد‌ها دلار نفتی بابت حضور آمریکا در منطقه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: وقتی اثرگذاری آمریکا در آبراه‌های استراتژیک کمتر شود، قطعاً کشور‌هایی مانند بحرین دیگر نمی‌توانند با اطمینان خاطر امنیتشان را به قدرت نظامی آمریکا گره بزنند و در مقابل برای تأمین امنیت ملی خود تلاش خواهند کرد تا تعامل سازنده با ایران و کشور‌های منطقه داشته باشند و امنیت دسته‌جمعی را در پیش بگیرند.

کنعانی‌مقدم معتقد است که کشور‌های عربی منطقه تا حدودی به این واقعیت رسیده‌اند که حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه نمی‌تواند، تأمین‌کننده امنیت باشد، بلکه بی‌ثبات منطقه را بیش از قبل خواهد کرد.

وی بیان کرد: در عملیات اخیر سپاه علیه دزدان دریایی آمریکا، کشور‌های منطقه فقط نظاره‌گر بودند و هرگز فکر نمی‌کردند که جمهوری اسلامی ایران بتواند نفت خود را از راهزنان آمریکایی بازپس بگیرد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان این‌که قدرت سپاه و حضور این نهاد در خلیج فارس، جنبه بازدارندگی دارد، گفت: آمریکایی‌ها شاید توان اقدامات عملیاتی و ماجراجویانه زیادی داشته باشند اما وقتی مشاهده می‌کنند که هر اقدام آن‌ها با واکنش سریع و قاطعانه سپاه مواجه می‌شود، سریع عقب‌نشینی می‌کنند.

کنعانی‌مقدم معتقد است که قدرت بازدارندگی سپاه از بمب اتم هم بازدارنده‌تر است و به همین دلیل آمریکایی‌ها در اغلب موارد ترجیح داده‌اند نظاره‌گر تحولات منطقه باشند تا این‌که ورود مستقیم داشته باشند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها