وزیر کشور:

مشکلات را به کمک اقتصاد مردم‌محور و دانش‌بنیان حل می‌کنیم

وحیدی گفت: مردمی که پرچم مبارزه با ظلم را برافراشت و تا این‌جا استوار جلو آمد، مستحق است که در خدمت آن‌ها باشیم و هر چه خدمت کنیم کم است.
کد خبر: ۴۸۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ - 13November 2021

مشکلات را به کمک اقتصاد مردم‌محور و دانش‌بنیان حل می‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم معارفهٔ استاندار جدید قزوین که امشب در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین استانی بسیار ویژه است، مدفن انبیا است، محل حضور امامزاده بزرگ شاهزاده حسین، فرزند امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: قزوین خاطره‌انگیز است، دوران صفوی برای ما درس‌های تاریخی خاصی را دارد و در این دوره جایگاه تاریخی خاصی را شاهد بودیم که قزوین در آن زمان پایتخت بخش مهمی از دنیای اسلام بوده است.

وحیدی عنوان کرد: قزوین علما و عارفان بزرگی را داشته و تاریخ و تمدن این استان بسیار حائز اهمیت است، بنیهٔ فرهنگی قوی و بزرگی در قزوین داریم، عطرشهدا هم با آن شهید مخلص، شهید بابایی، که مقام معظم رهبری فرمودند من به جایگاه او حسرت می‌خورم، هم‌چنین وجود شهید رجایی عزیز، شهید لشگری، شهید ابوترابی و دیگر بزرگان نشان از عظمت این خطه دارد و نیز رزمندگان و سربازان رشیدی که از این خطه برخاستند.

این مسؤول اظهار کرد: جایگاه مهم قزوین با بیش از ۱۵ شهرک صنعتی و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی اهمیت به‌سزایی در تولید و صنعت قزوین دارد و شاید نیمی از جمعیت استان خانوادهٔ صنعتی و کارگری است، هم‌چنین قزوین یک استان کشاورزی با ظرفیت‌های بزرگ و عظیم است.

وی بیان کرد: از همه مهم‌تر این‌که این اقوام فرهنگی و هویت قوی فرهنگی آن‌چنان انسجامی میان اقوام مختلف این خطه ایجاد می‌کند که بسیار حائز اهمیت است و این هویت اسلامی و انقلابی ما را می‌سازد.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ما رمز امید و توجه جهانیان است، یک لحظه توجه و فکر کنید اگر جمهوری اسلامی نمی‌بود این دنیا چه بود؟ مردم ستم‌دیدهٔ فلسطین، مردمی که از ابتدایی‌ترین حقوق‌شان بی‌بهره هستند، به امید چه کسی می‌خواستند مبارزه کنند؟ مردم مظلوم یمن و مردم مظلوم جهان اسلام به امید که می‌خواستند مقاومت کنند؟

وی یادآور شد: دنیای بدون جمهوری اسلامی دنیایی بسیار تاریک و ظلمات است، اما به لطف اهل بیت، جمهوری اسلامی چنان پیامی در دنیا دارد که انسان‌ها را امیدوار می‌کند، رسالت جمهوری اسلامی فرا مرزی، فرامکانی و فرا زمانی است.

وحیدی تأکید کرد: مردمی که پرچم مبارزه با ظلم را برافراشت و تا این‌جا استوار جلو آمد، مستحق است که در خدمت آن‌ها باشیم و هر چه خدمت کنیم کم است.

این مسؤول اظهار کرد: استکبار از نام این ملت می‌ترسد، زیرا این ملت تسلیم‌ناپذیر مقابل همهٔ استکبار دنیا ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: این‌جاست که انواع تهمت‌ها و جنگ‌های فیزیکی، روانی و رسانه‌ای را اعمال می‌کنند و ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وحیدی بیان کرد: امریکایی که در اعتراض مردم در مجلس آن ۵ کشته داده است، کانادایی که فرزندان بومیان را در گور‌های دسته‌جمعی دفن کردند و جنایت کردند و اروپایی که پول و اسلحه می‌دهد تا مردم مظلوم یمن کشته شوند، ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از صحنه‌ها دشمنان به عقب رانده شده و بین آن‌ها اختلافات شدید ناشی از این است که مقاومت در برابر آن‌ها جواب داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی نماد مبارزهٔ بی‌امان علیه ظلم و ستم مستکبرین و نماد اتکا به ظرفیت داخلی است، کشور با توکل به خدای بزرگ و اتکا به ظرفیت داخلی و با بهره‌گیری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مرحلهٔ جهش دیگری قرار گرفته و بی‌تردید ما در این راه پیروز هستیم.

وزیر کشور عنوان کرد: آن‌چه از مشکلات اقتصادی دیده می‌شود، ان‌شاءالله به همت مردم با یک اقتصاد مردم‌محور و دانش‌بنیان مرتفع خواهد شد، همان‌گونه که با وجود تحریم‌ها در بسیاری از حوزه‌ها کشور می‌درخشد، خواهیم دید در اقتصاد هم در اوج قرار گرفته و خواهیم درخشید.

وحیدی بیان کرد: ان‌شاءالله با توجه به الگوی پیشرفت و طرح توسعهٔ استان، از ظرفیت‌های آن استفاده شده و مشکلات استان، رونق واحد‌های تولیدی، احیای دشت قزوین و حل مشکل آب‌رسانی محقق خواهد شد، هم‌چنین باید به مسائل زیرساختی استان نیز توجه ویژه شود.

وی عنوان کرد: استاندار جدید قزوین باید در این حوزه میدان‌دار باشد و همه در کنار او و با عنایت و همراهی و کمک نمایندهٔ، ولی فقیه دست به دست هم دهند و فقط کار را جدی بگیرند، زیرا همه‌چیز برای حرکتی پرتلاش، همه‌جانبه و پرحجم آماده است.

در انتهای این مراسم از ۲۲ ماه زحمات هدایت‌الله جمالی‌پور تقدیر به‌عمل آمده و محمدمهدی اعلایی به‌عنوان یازدهمین استاندار قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار