یادداشت/ مریم مجتهدزاده

شهیده «فاطمه اسدی»، طلایه‌دار مقاومت زنانه در راه حق

شهیده «فاطمه اسدی» مصداق پاسداشت حریم خانواده و تجلی همان عواطف جوشانی است که حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) بار‌ها درباره زن مسلمان بر آن تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ - 15November 2021

طلایه داری فاطمه اسدی در ارائه مقاومت زنانهگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس؛ سال‌های طلایی انقلاب اسلامی و عرصه‌های به‌یادماندنی روز‌های دفاع مقدس، حماسه‌سازی زنان دلاوری را که با توکل به خدا، حامی همسران و مشوق فرزندان خود در اعزام به عرصه‌های مبارزه و جهاد بودند را نیک به یاد دارد.

امروز تاریخ، حماسه‌سازی شیرزنانی از ایران زمین را در حافظه‌ی خود حک کرده است که به حکم تکلیف الهی و با امید به وعده پیروزی حق و تأسی به اسطوره‌های حق‌طلبی و آزادگی، همچنان سرافراز در مقابل تمامی حملات پیدا و نهان دشمنان ایستاده‌اند و هویت دینی و ملی زن را در کانون خانواده و در عرصه اجتماعی پاس داشته‌اند.

شهیده «فاطمه اسدی» یکی از این بانوان مبارز است که در قامت یک مادر و همسر مرز‌های روشن دفاع از حقیقت را درنوردید و آسمانی شد. این شهید بزرگوار مصداق پاسداشت حریم خانواده و تجلی همان عواطف جوشانی است که حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) بار‌ها درباره زن مسلمان بر آن تاکید کردند. شهیدی که با یک روحیه استوار و محکم به عنوان یک همسر و مادر در متن و مرکز حاضر شد تا کردستان قهرمان برای همیشه در پاسداشت این بانوی شهید ایستاده بماند.

مادران، همسران، خواهران و دختران این سرزمین آفتابی، طلایه‌داران صحنه‌های مقاومت‌اند که بی‌تردید بر این مجاهدت پایانی نخواهد بود، از این‌رو نشر ارزش‌های ناب فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل حاضر، ضمن محافظت از هویت فرهنگی، رسالت سنگین بانوان دریادل کشور است.

حماسه‌های جاودانه زنان در دفاع مقدس ظرفیتی بی بدیل است که می‌تواند با گذر از مرز‌های ملی، نظام جهانی تشنه معنویت را به ارزش‌های صبر، ایثار و پایداری سیراب سازد و پرچمدار راهی باشد که با آمیختن علم و عمل، حیا و شجاعت، پاکدامنی و رشادت و در نهایت توکل و تلاش، زمین مادی را به آسمان معنوی پیوند زند.

جای هیچ تردیدی نیست که الهام بخشی و الگوسازی دوران دفاع مقدس و مؤلفه‌های ارزشی مرتبط با آن به عنوان یک مدخل معتبر در تاریخ جهان همواره باقی خواهد بود و برکات این خیزش عظیم تا همیشه آذین‌بخش همه حرکت‌های جهادی و مجدانه تاریخ می‌ماند، اما تا تبدیل شدن این نظام فکری، فرهنگی و دینی دنیا، به سبک زندگی و نهایتاً به تمدن اسلامی راه طولانی در پیش است.

امروزه بانوان شهیدی مثل فاطمه اسدی می‌توانند به عنوان الگو‌هایی در جامعه معاصر در تعالی نسل‌ها و عصر‌ها مؤثر باشند. بانوانی که تنها با نیروی ایمان و تعقل برای دفاع از ارزشهایشان به پا خاستند و امروز بعد از ۳۷ سال دوباره یادآور ایستادگی و رشادت بانوان قهرمان این سرزمین شده‌اند.

راهی که به همت و مجاهدت زنان تاریخ‌ساز این سرزمین از جمله شهید فاطمه اسدی آغاز شده است و به برکت مکتب فاطمی و زینبی تا مرز‌های روشن تحقق تمدن نوین اسلامی تداوم خواهد یافت.

انتهای پیاک/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها