بررسی ۴۰ چالش جامعه ایثارگری در نشست رئیس بنیاد شهید با فراکسیون ایثارگران مجلس

قاضی‌زاده هاشمی با فراکسیون ایثار و شهادت مجلس و شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و به بررسی چالش‎های جامعه ایثارگری پرداخت.
کد خبر: ۴۸۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ - 16November 2021

بررسی ۴۰ چالش جامعه ایثارگری در نشست رئیس بنیاد شهید با فراکسیون ایثارگران مجلسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امورز ایثارگران شب گذشته (دوشنبه) در دیدار با هیئت رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات اکثر وزارتخانه‌ها را برای جامعه‌ای محدودتر ارائه می‌دهد که البته این خدمات در پهنه کل کشور ارائه می‌شود، بنابراین تمام مشکلات و مسائل جاری کشور بر فعالیت‌های بنیاد تأثیرگذار است.

معاون رئیس جمهور افزود: صرف نظر از مشکلات جسمی ناشی از جانبازی و مشکلات خانواده‌های ایثارگران، امروز با افزایش سن ایثارگران مواجه هستیم که مشکلات جدیدی را نیز برای این جامعه ایجاد کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به محدودیت‌های منابع و بودجه‌ای بنیاد گفت: محدودیت‌های منابع باعث ایجاد مشکلات متعددی به خصوص در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شود و لازم است مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

وی افزود: در زمینه قوانین نیاز داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران به نهادی معاضدتی تبدیل شود تا بتواند حقوق قانونی ایثارگران را از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها پیگیری کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای بیشترین کارکنان و مدیر ایثارگر در بین دستگاه‌های اجرایی است افزود: ملاک و معیار اصلی در انتصاب مدیران در بنیاد شهید و امور ایثارگران تخصص و توانایی است و در صورت برابری توانایی‌ها، اولویت با افراد ایثارگر است.

وی ادامه داد: از همکاران خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواسته‌ایم که برنامه‌های بلندمدت خود را برای حوزه‌های تخصصی خود ارائه دهند.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تأکید کرد: عمده ارتباط مجلس شورای اسلامی با بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به دو حوزه تصویب بودجه سالانه و همچنین تصویب قوانین مرتبط با ایثارگران است و این ارتباط باید به نحوی پیش برود که ایثارگران از نتایج آن بهره‌مند شوند.

همچنین حسین بامیری نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون ایثار و شهادت مجلس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس و محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی است که در راستای تأمین منافع ایثارگران پیش می‌رود. رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از جامعه معزز ایثارگری و همچنین از نمایندگان با سابقه مجلس شورای اسلامی هستند و بر همین اساس می‌توان افق روشنی را برای ایثارگران عزیز ترسیم کرد.

وی افزود: امیدواریم جلسات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت هفتگی ادامه پیدا کند و به سمتی برود که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دیدار‌های مستمری با حوزه‌های تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز داشته باشند تا موارد به شکل ریز و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس حاضر در این دیدار گفت: با دستور دکتر قاضی‌زاده هاشمی چالش‌های اصلی پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شود که از بین بیش از ۴۰ چالش حوزه تعاون و امور اجتماعی، معیشت، اشتغال و مسکن به عنوان چالش‌های اصلی احصاء شده‌اند و اولویت اصلی بنیاد بر پیگیری این موارد قرار گرفت.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره موارد، نکات و سؤالات مطرح شده از سوی اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی پرداخت.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی، ناصر فخاری سرپرست سازمان اقتصادی کوثر و برات کریمی مدیرعامل بانک دی نیز به موارد مطرح شده در خصوص حوزه‌های مربوطه خود پاسخ دادند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها