رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شکست محاصره سوسنگرد حاصل وحدت ارتش، سپاه و عشایر خوزستان بود/ دشمن به دنبال برهم زدن آرامش مردم است

چمران گفت: شکست محاصره سوسنگرد حاصل وحدت ارتش، سپاه و عشایر خوزستان بود.
کد خبر: ۴۸۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ - 16November 2021

شکست محاصره سوسنگرد حاصل وحدت ارتش، سپاه و عشار خوزستان بود/ دشمن به دنبال برهم زدن آرامش مردم استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان) در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز (۲۶ آبان) سال ۱۳۵۹ روز آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: سوسنگرد یکی از شهر‌های مهم استان خوزستان بود و برای دشمن بسیار مهم بود، چراکه اگر این شهر را تسخیر می‌کرد می‌توانست به راحتی به اهواز حمله کند.

وی با بیان اینکه قبل از حمله عراق حرکتی کودتاگونه توسط گروه‌های وابسته به صدام در داخل سوسنگرد صورت گرفت، گفت: مردم و عشایر سوسنگرد با هوشیاری گروه‌های وابسته صدام را اخراج کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دشمنان در روز ۲۳ آبان به سوسنگرد حمله کردند و توانستند این شهر را محاصره کنند و روز ۲۵ آبان چند تانک عراقی وارد شهر شد.

وی با بیان اینکه در شب ۲۵ آبان شهید چمران تلا‌ش‌های زیادی برای شکست محاصره سوسنگرد آغاز کرد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت‌های زیادی برای آزادسازی سوسنگرد داشتند؛ عملیات آزادسازی سوسنگرد با حضور یک تیپ از ارتش و با فرمان امام آغاز شد.

چمران اضافه کرد: شهر سوسنگرد با وحدت ارتش، سپاه و عشایر خوزستان در ۲۶ آبان از محاصره خارج شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این عملیات شهید چمران علی‌رغم زخم‌هایی که داشت بیش از یک ساعت به مقابله با دشمن پرداخت و پس از شکست رژیم بعث عراق به بیمارستان اعزام شد.

وی در ادامه درباره خبری در فضای مجازی که من اعلام کردم بن‌های نیرو‌های شرکت واحد قرار است قطع شود، گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم و هیچگونه صحبتی در این خصوص نداشتم؛ به همه کارکنان شرکت واحد توصیه می‌کنم به چنین خبر‌هایی توجه نکنند و ریشه این خبر در خارج از کشور بوده است.

چمران گفت: دشمن به دنبال برهم زدن آرامش مردم تهران است و از همه میخواهم به این مسائل توجه نکنند و شهرداری تهران و شورای شهر برای رفاه کارکنان شهرداری و مردم تهران تمام تلاش خود را خواهند کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار