نماینده مردم در مجلس:

ایران دارای قدرت بازدارندگی و دفاعی است

نوش‌آبادی با بیان اینکه ایران دارای قدرت بازدارندگی و دفاعی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به کشوری تعرض نکرده و از این مهم برای تأمین امنیت منطقه استفاده کرده است
کد خبر: ۴۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 16November 2021

ایران دارای قدرت بازدارندگی و دفاعی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد امارات مبنی بر اینکه ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است، اظهار داشت: وزارت امور خارجه کشورمان همواره تأکید کرده توسعه روابط با همسایگان و گسترش مناسبات با منطقه در اولویت‌های کاری‌اش قرار داده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد همگرایی منطقه‌ای و هم‌افزایی میان همسایگان برای ایجاد ثبات، صلح و امنیت در منطقه خصوصاً خلیح فارس دارای اهمیت دوچندان است، اظهار کرد: متأسفانه برخی کشور‌های عربی بدون توجه به سیاست‌های اعلامی مذکور توسط ایران، تحت تأثیر فشار‌های قدرت‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای مسائلی را ایجاد کردند که منجر شد بدبینی زیادی در منطقه ایجاد شود.

وی در این راستا، ادامه داد: به‌عنوان مثال یکی از اشتباهات بزرگ این کشور‌ها عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی بود. گرچه این کشور‌ها ارتباطات پنهان داشته‌اند، اما برقراری روابط با رژیمی که ضد مسلمانان است و در غزه و فلسطین جنایات ضد بشری انجام می‌دهد موجب شده خیانت بزرگ نسبت به امت اسلامی شکل بگیرد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که علی‌رغم رفتار‌های خلاف وحدت اسلامی و امنیت منطقه توسط این کشورها، جمهوری اسلامی امیدوار است به ایجاد رابطه صحیح و منطقی با کشور‌های منطقه خصوصاً حاشیه خلیج فارس است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: اختلافات در مسائل بین‌المللی و دخالت‌های قدرت‌های بیگانه دارای تأمل است، اما استفاده از ظرفیت‌های کشور‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، تجاری، پولی، بانکی، فرهنگی و ... هنوز می‌تواند شکل بگیرد و این کشور‌ها اگر صادقانه با جمهوری اسلامی روابطشان را تقویت کنند، قطعاً ضرر نمی‌کنند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران هیچگاه به کشوری تعرض نکرده و دارای قدرت بازدارندگی و دفاعی است و از این مهم برای تأمین امنیت منطقه استفاده کرده است، عنوان کرد: متأسفانه تعبیر ضرب‌المثل مرغ همسایه غاز است دچار برخی کشور‌های عربی شده است؛ در واقع بجای همراهی با ایران به سمت رژیم صهیونیستی بدون بنیان و اساس رفته‌اند و قطعاً نتیجه سیاه آن را خواهند دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک می‌توان بر اساس تعریف منافع متقابل به سمت کاهش تنش و افزایش روابط با کشور‌های یاد شده حرکت کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار