اولین «ذبیح» لشکر فاطمیون کیست؟ +تصاویر

شهید نوجوان «رضا اسماعیلی» به عنوان اولین ذبیح تیپ فاطمیون که به دست نیروهای تکفیری وهابی سر از بدنش جدا شد، شناخته می شود.
کد خبر: ۴۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 28June 2015

اولین «ذبیح» لشکر فاطمیون کیست؟ +تصاویر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سال ۱۳۹۲ اولین هستهی تیپ فاطمیون متشکل از بیستودو نفر از افغانستانیهای مقیم ایران برای دفاع از حرم زینب کبری (س) تشکیل شد. گروهی خودجوش از افغانستانیهای شیعهای که دل در گرو بیبی زینب (س) داشتند و برای دفاع از حرم آل الله رهسپار سوریه شدند.

پس از مدتی با بازگشت اولین شهدای تیپ فاطمیون، نیروهای بیشتری آمادگی خود را برای اعزام به سوریه اعلام کردند. گردان کوچک فاطمیون پس از مدتی به تیپ و اخیراً به لشکری تبدیل شد تا سیمایی از غیرت بزرگمردان شیعه باشد.

«رضا اسماعیلی» ۱۹ ساله در همان ابتدای شکلگیری فاطمیون به سوریه رفت. دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در اسفندماه سال ۹۲ وقتی برای جستوجوی یکی از نیروهای تیپ فاطمیون به منطقه زمانیه واقع در غوطه شرقی رفته بود، با نیروهای دشمن درگیر و زخمی میشود.

وی به دلیل جراحات شدید قادر به بازگشت نبوده و توسط نیروهای وهابی به اسارت گرفته میشود.

مدتی بعد با آزاد شدن منطقه توسط نیروهای فاطمیون، جستوجو برای یافتن فرد مفقود شده و «رضا اسماعیلی» آغاز میشود. مدافعان حرم حضرت زینب در جستوجوهای خود پیکر مطهر رضا اسماعیلی را در حالی مییابند که سر به بدن ندارم.

پس از این اتفاق شهید نوجوان «رضا اسماعیلی» بهعنوان اولین ذبیح تیپ فاطمیون که بهدست نیروهای تکفیری وهابی سر از بدنش جدا شد، شناخته میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار