حجت الاسلام شهیدی در دیدار با امام خامنه‌ای مطرح کرد

برگزاری سالانه ۴۳۰هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کل کشور

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز شنبه ۶ تیرماه در دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده‌های معظم شهدای حادثه هفتم تیر و همچنین جمعی از خانواده‌های دارای چند شهید بر ضرورت آشنایی نسل حاضر و نسل‌های آینده با ایثارگری، شهادت‌طلبی و حماسه‌های رزمندگان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ - 28June 2015

برگزاری سالانه ۴۳۰هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کل کشور

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، متن سخنان حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی پیش از بیانات مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین به شرح زیر است:

بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»(سوره احزاب؛ آیه ۲۳)

با سلام و درود به روح پرفتوح و ملکوتی امام راحل عظیمالشأن و با درود فراوان به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سلام و ادب به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز همسر و یاور پیامبر بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری (س) و در ایام پر برکت شهر الله، ماه مبارک رمضان، پر فضیلتترین ماه، ماه شکوه و جلال، ماه خودسازی و ادب، ماه بهار قرآن، ماه لیالی قدر و ماه وحدت و صمیمیت خداوند را سپاسگزاریم که توفیق دیدار و زیارت مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین را به ما عطا فرمود.

فردا سالگرد حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و شهادت جمعی از برجستگان و روحانیون و مدیران ارشد نظام اسلامی و در رأس آنها شخصیتی بزرگوار مانند شهید مظلوم آیتالله دکتر بهشتی هستیم. علیرغم خواست دشمنان اسلام و انقلاب و بهویژه منافقین کوردل راه و رسم و یاد و خاطره این شهیدان در کشور همیشه زنده است و زنده خواهد بود. به همین مناسبت جمع حاضر خانوادههای معظم شهدای هفتم تیر و جانبازان عزیزی که شهیدان زنده آن حادثه میباشند به همراه خانوادههای محترمشان و همچنین جمعی از خانوادههای محترم شهدای دفاع مقدس که سه شهید یا بیشتر و یا تنها دو فرزند ذکور و یا همسر و فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی نمودهاند از تهران بزرگ و شهرهای استان تهران و تعدادی از مدیران و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران به محضر حضرت مستطاب عالی شرفیاب شدند.

تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرد که حادثه هفتم تیر و حوادث مشابه و ترور هزاران نفر از یاران انقلاب اسلامی نه تنها موجب ضعف نشد بلکه سبب استقامت، پایداری، ایستادگی و صلابت روزافزون مردم ما گردید. زنده نگهداشتن نام و یاد شهیدان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عامل بقای انقلاب، اسلام و ایران اسلامی است و امروز این حرکت جهادی و انقلابی الگوی مظلومان و مبارزان جهان و منطقه گردیده که همان بیداری اسلامی است. مقاومتی که امروز در فلسطین اشغالی، در غزه، در کرانه باختری و در کشورهای عراق، سوریه، یمن و همچنین بحرین و لبنان توسط مردم مظلوم در مقابل استکبار و نظام سلطه از خود بروز و ظهور یافته است و همچنین امنیت مثالزدنی و پیشرفتهای عظیم کشورمان در عرصههای علمی و فناوری تماماً مدیون خون شهدا، ایثار ایثارگران و فداکاری رزمندگان عزیزمان میباشد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به تبعیت از آن رهبر فرزانه و بزرگ جانباز انقلاب اسلامی معتقد است که نسل حاضر و نسلهای آینده باید با ایثارگری، شهادتطلبی و با حماسههای رزمندگان آشنا شوند و تاریخ خونبار ملت قهرمان و فداکار ایران دچار تحریف و فراموشی نشود به همین منظور جهت تکریم و سپاسگزاری از خانوادههای معظم شهدا و دیدار با جانبازان و آزادگان طرح «سپاس» در بنیاد تشکیل و سالانه در حدود ۴۳۰ هزار دیدار در کل کشور انجام میشود و در کنار این طرح همایشهای محلی و منطقهای و استانی برای بزرگداشت شهدا برگزار میگردد.

در ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا در دو ساله اخیر برنامههای فرهنگی و ترویجی وسیعی با حمایت دولت محترم و کمک سایر سازمانها و دستگاهها برگزار شده است که نتایج بسیار مثبتی داشته که نهایتاً حضرتعالی ضمن اظهار رضایت، این حرکت را کاری بجا و خوب توصیف فرموده و این برنامهها انشاءالله در دستور کار بنیاد به صورت مستمر قرار خواهد گرفت.

لازم است به استحضار برساند قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران از سال گذشته اجرایی و میزان پیشرفت آن به صورت مکتوب خدمتتان تقدیم شده است و مضافاً دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کار خود را شروع نموده است.

در پایان از خداوند سبحان خواستارم به حقیر و همکارانم توفیق خدمت دهد تا بتوانیم در توسعه این فرهنگ، موفق و خادمین مناسبی برای جامعه ایثارگران باشیم. هماکنون همه ما مشتاقانه در انتظار استفاده از فرمایشات حضرتعالی میباشیم.

اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنَّا صَلواتَنَا وَ صِیَامَنَا و اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها