سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» هزینه سنگینی بر اقتصاد کشور ندارد

مرحبا گفت: «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» نوعی سیاستگذاری است و اجرای آن نیازمند منابع مالی سنگینی نیست که بخواهد بر اقتصاد تأثیر منفی داشته باشد و منابع آن تنها تسهیلات موجود در نظام بانکی است که در مسیر مشخصی هدایت می‌شود.
کد خبر: ۴۹۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 22November 2021

اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» هزینه سنگینی بر اقتصاد کشور نداردغلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص این‌که عنوان می‌شود اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده و هزینه‌زا خواهد بود، اظهار داشت: این قانون یک نوع سیاستگذاری است که بخشی از آن حمایتی است و بخش دیگر آن نیز به‌دنبال این هدف است تا شرایط زندگی برای مردم تسهیل شود.

وی تصریح کرد: در صورتی‌که شرایط زندگی برای مردم راحت شود و تسهیلات لازم برای آن‌ها فراهم شود دیگر هیچ خانواده‌ای علاقه ندارد که فرزند نداشته و یا فرزند کمتری داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که اجرای این قانون نیازمند منابع مالی سنگینی نیست و صرفاً تسهیلاتی است که در نظام بانکی وجود دارد و در مسیر مشخصی هدایت می‌شود، بیان کرد: مرخصی، تشویق و یا تخصیص زمین برای خانواده‌ها منابع مالی خاصی نیاز ندارد که بخواهد در اقتصاد ما تأثیر منفی بگذارد.

مرحبا تأکید کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیشتر یک اقدام سیاستگذاری بوده و روندی است که موضوع فرهنگ‌سازی در افزایش فرزندآوری را ترویج می‌کند.

وی در پایان گفت: اجرای این قانون اقدام مثبتی است و ما نیز در مجلس شورای اسلامی از آن استقبال کرده و تلاش خود را در به نتیجه رسیدن و اجرای آن انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها