معاون رئیس‌جمهور:

بانوان می‌توانند نقش مؤثری در جهاد تبیینی ایفا کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بانوان می‌توانند نقش مؤثری را در جهاد تبیینی ایفا کنند و از این جهت انتظار داریم با بازگشایی حضوری کلاس‌ها، حوزه‌های علمیه توفیقات بیشتری در تعلیم و تربیت داشته باشند.
کد خبر: ۴۹۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ - 21November 2021

برای پاسخ به شبهات باید از بهترین شیوه‌ها استفاده شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و اجلاس مدیران استانی سراسر کشور، ضمن تبریک هفته بسیج و با اشاره به تاثیر فعالیت بانوان در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اجتماع علماء، اساتید، مدیران مدارس و طلاب حوزه علمیه قم، تحصیل و تبلیغ هزاران طلبه خواهر را پدیده‌ای عظیم و مبارک دانستند، چون این حرکت آثار علمی و معنوی و برکات فراوانی برای جامعه دارد.

وی ادامه داد: بانوان عالم و فاضل حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند و با کسب معارف ناب اسلامی و اخلاق، در ارتقاء سطح آگاهی و ترویج مکارم و فضائل پیشقدم شوند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: در گذشته در حوزه علوم اسلامی تک ستاره‌هایی همچون بانوی اصفهانی به عنوان بانویی مجتهده داشتیم، اما امروز باید به فرمان رهبر انقلاب لبیک بگوییم و این درخواست را اجابت کنیم و هزاران زن با فضیلت در رشته‌های مختلف تربیت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های علمی و فکری داخل و خارج از کشور باشیم.

حسینی در ادامه با اشاره به نامه فدراسیون جهانی شیعیان خوجه اثناعشری خطاب به حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای روشنگری درباره جریانی مدعی «اصلاح تشیع» گفت: در این نامه ذکر شده که اخیراً جریان مدعی "اصلاح تشیع" در میان جمعیت ما راه افتاده که متأثر از افکار تکفیری نسبت به زیارت جامعه، عاشورا، دعای توسل، ولایت تکوینی، وجود امام مهدی (عج) و حتی عصمت پیامبر و ائمه تشکیک کرده و به زعم خودشان صرفا تکیه به قرآن دارند و به احادیث و عترت اهتمامی ندارند. در این نامه از آیت الله مکارم خواسته اند که با ارسال پیامی به کنفرانس آنان در لندن پاسخ این شبهه افکنی‌ها را بدهند و روشنگری نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: امروز نیاز مبرم جامعه تربیت نیرو‌های اندیشمندی است که بتوانند به هنگام به شبهات و ابهامات پاسخ دهند. دیگر مثل گذشته تبلیغات دینی به محرم، صفر و ماه رمضان محدود نیست بلکه هر روز و هر ساعت شبهات جدیدی مطرح می‌شود که نیاز به پاسخ و توضیح دارد و افراد با سواد هر لحظه و در هر مکان می‌توانند رسالت تبلیغی خود را برای مخاطبان فراوانی در فضای مجازی انجام دهند.

وی اظهار داشت: قطعاً در حوزه‌های علمیه با تلاش گسترده‌ای که صورت می‌گیرد طلاب و دانشجویان مجهز و مسلط به مبانی اسلامی و مباحث روز می‌شوند و با فراگیری شیوه‌های "دعوت الی الله" از جمله روش‌های تربیتی می‌توانند تأثیرگذاری خود را مضاعف نمایند.

حسینی تصریح کرد: برای پاسخ به شبهات باید از بهترین شیوه‌ها استفاده کرد و این کار با استفاده از هنر میسر می‌شود. اگر مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از شعر و ادبیات فاخر تاکید می‌کنند به خاطر تاثیرگذاری بیشتر است، همان روشی که خداوند در قرآن معجزه جاودان بکار گرفته یعنی مضامین والا و بلند را در قالبی زیبا و جذاب ارائه می‌دهد آن سان که فرمودند: ظاهره انیق و باطنه عمیق

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توجه اسلام به بانوان و نقش حضرت خدیجه در کنار و همراهی با حضرت محمد (ص) گفت: امیدواریم همانگونه که در دوران انقلاب، در جهاد و خدمت به محرومان، دوران دفاع مقدس و یاری مدافعان سلامت، بانوان در کنار مردان، ساعی و کوشا بودند در جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای هم نقش آفرین باشند.

وی افزود: قطعاً بانوان می‌توانند نقش موثری را در جهاد تبیینی ایفا کنند و از این جهت انتظار داریم با بازگشایی حضوری کلاسها، حوزه‌های علمیه توفیقات بیشتری در تعلیم و تربیت داشته باشند و دانش آموختگان این مراکز مقدس در سراسر کشور در عرصه‌های گوناگون منشاء اثر باشند.

در این مراسم همچنین حجت اسلام کبیریان، حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران و استاد بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، طی سخنانی به ماموریت‌ها و رسالت بی بدیل حوزه‌های علمیه خواهران و اقداماتی که تاکنون انجام شده اشاره کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها