مسئول نمایندگی‌ ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

تفکر جدایی بسیج از مسجد ضد ارزش است

حجت‌الاسلام تویسرکانی گفت: همان مقدار که تفکر جدا کردن بسیج از سپاه تفکر منحط است، تفکر جدایی بسیج از مسجد هم ضد ارزش است؛ برای اینکه بسیج متولد مساجد و فرزند مسجد است و مسجد باید مرکز تمدن‌سازی و خودسازی باشد.
کد خبر: ۴۹۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ - 22November 2021

تفکر جدایی بسیج از مسجد ضد ارزش استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدرضا تویسرکانی» مسئول نمایندگی‌ ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رو‌نمایی از رهنامه محلات اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در سالن ۵ آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که از قرآن و روایات و سیره ائمه می‌فهمیم، این است که نقطه شروع، مسجد است؛ لذا بدون مسجد تراز انقلاب موفق به تمدن‌سازی و خودسازی نخواهیم شد؛ بر این اساس، هر عاملی که مسجد را تضعیف کند، ضد ارزش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ هزار مسجد در ایران داریم که متأسفانه تعدادی از این مساجد تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند و این در حالی است که اگر قرار بر خودسازی باشد، این خودسازی در مراکز دیگر صورت نمی‌گیرد؛ چون مسجد اساس و سنگر است.

مسئول نمایندگی‌ ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: همان مقدار که تفکر جدا کردن بسیج از سپاه، تفکری منحط است، تفکر جدایی بسیج از مسجد هم ضد ارزشی است؛ برای اینکه بسیج متولد مساجد و فرزند مسجد است و مسجد باید مرکز تمدن‌سازی و خودسازی باشد.

حجت‌الاسلام  تویسرکانی اضافه کرد: محله اسلامی، محله‌ای است که در آن فرهنگ قرآن حاکم باشد؛ لذا اگر می‌خواهیم در محله‌ای اسلام را زنده کنیم، باید به سراغ قرآن برویم؛ اما متأسفانه قرآن در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد، آموزش و پرورش مهجور است.

وی در پایان گفت: قرآن نرم‌افزار تمدن اسلامی است؛ به همین جهت چنانچه هرکس دنبال تحقق تمدن اسلامی است، باید پیوند عمیقی با قرآن در درون خود ایجاد کند؛ همچنین اگر می‌خواهیم که قرآن در جامعه، فرهنگ قالب باشد، باید محور بر اساس ولایت باشد.

حجت‌الاسلام «سیدناصر میرمحمدیان» رئیس بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی هم در این مراسم عنوان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در سازماندهی‌های قبلی داشتیم، این است که سازماندهی‌های ما مدرن بود؛ لذا ثمره‌ای که در مراکز فرهنگی به واسطه این نوع از سازماندهی‌ها دیدیم، این بود که بعد از مدتی زیرساخت‌های تمدنی به خطر افتادند.

وی‌ ادامه داد: اگر مساجد ضعیف شدند به دلیل آن است که سازماندهی‌های محله‌محور ضعیف شدند؛ در حالی که مسجد تحقق ولایت طولی و عرضی است.

رئیس بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در طول تاریخ به بهانه‌های مختلف مردم در هر کشوری پای کار موضوعات گوناگون آمده‌اند؛ مانند صدام که مردم کشورش را به زور به جنگ با ایران می‌آورد؛ یعنی هیچ‌کس بدون حضور مردم نمی‌تواند کاری را پیش ببرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان اضافه کرد: پس چنانچه مدل امامت و ولایت را به درستی در محلات اجرا نکنیم، ممکن است به سرمنزل مقصود نرسیم؛ ما بنا داریم در حکمرانی محله‌محور، مدل امامت ولایت را گسترش دهیم که در این راستا مساجد باید احیا شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار