امام جمعه شهرستان نیشابور:

روحانیت در دفاع مقدس علمداران بصیرت و آگاهی بودند

حجت‌الاسلام «سیدقاسم یعقوبی» گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس که جمعی از آنها به فیض شهادت نائل آمدند علمداران بصیرت و آگاهی‌بخشی به رزمندگان بودند و در پرورش نسلی که عرفا به حال آنها غبطه می‌خوردند نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.
کد خبر: ۴۹۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 23November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از نیشابور، همزمان با هفته بسیج دومین یادواره ۵۱ شهید روحانی دفاع مقدس و مدافع حرم شهرستان نیشابور با حضور حجت‌الاسلام «سیدقاسم یعقوبی» امام جمعه شهرستان، سرهنگ پاسدار «علیرضا نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه نیشابور و و جمعی از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه نیشابور، فیروزه و زبرخان در تکیه ابوالفضلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی در این یادواره ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج از بدو تأسیس تاکنون در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف از هیچ مجاهدتی دریغ نکرده است.   

وی افزود: بسیج با تبعیت از ولایت هر کجا ارکان نظام نیازمند نقش‌آفرینی این تشکل مردمی بوده در صحنه حضور پیدا کرده و وظیفه خود را به بهترین نحو به انجام رسانده است.   

امام جمعه نیشابور در ادامه به بازخوانی نقش روحانیت در طول حیات انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پیوند انقلاب، جوانان و روحانیون یک پیوند ناگسستنی است و ما باید با وحدت، این همدلی و ارتباط را حفظ کنیم تا دشمن نتواند از اختلاف آنها سواستفاده کند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس که جمعی از آنها به فیض شهادت نائل آمدند علمداران بصیرت و آگاهی‌بخشی به رزمندگان بودند و در پرورش نسلی که عرفا به حال آنها غبطه می‌خوردند نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند؛ بر همین اساس باید این نقش احصا شود تا ضمن تبیین حماسه‌آفرینی‌های روحانیون در دفاع مقدس، سیره و سبک زندگی شهدای روحانی نقشه راهی برای آیندگان شود.

در این یادواره از کتاب «آلاله‌های سرخ تبلیغ» که به زندگی شهدای روحانی شهرستان نیشابور پرداخته و توسط «کمالی» و «خلیل‌زاده» به رشته تحریر درآمده رونمایی شد.

روحانیون در دفاع مقدس علمداران بصیرت و آگاهی بودند

روحانیون در دفاع مقدس علمداران بصیرت و آگاهی بودند

روحانیون در دفاع مقدس علمداران بصیرت و آگاهی بودند

روحانیون در دفاع مقدس علمداران بصیرت و آگاهی بودند

روحانیون در دفاع مقدس علمداران بصیرت و آگاهی بودند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار