رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و شهدا از روحانیون بودند/ دوران دفاع مقدس اوج بهره‌گیری از توان مردم بود

حجت‌الاسلام «مصلحی» گفت: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و شهدا از قشر روحانیت بودند؛ اما همچنان اغلب این شهیدان برای همه افراد و نهاد‌ها حتی بنیاد شهید نیز ناشناخته ماندند.
کد خبر: ۴۹۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ - 23November 2021

بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و شهدا از روحانیون بودندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، امروز (سه‌شنبه) در آیین تجلیل از روحانیون ایثارگر دفاع مقدس و طلاب جهادی استان همدان، اظهار داشت: نقش روحانیت در دفاع مقدس تنها سخنرانی و بیان حدیث نبود؛ بلکه این قشر در عرصه‌های نظامی نیز نقش کلیدی داشتند.

وی افزود: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و شهدا از قشر روحانیت بودند؛ اما همچنان اغلب این شهیدان برای همه افراد و نهاد‌ها حتی بنیاد شهید نیز ناشناخته ماندند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: تیپ امام باقر (ع) متشکل از ۲۵۰ روحانی در جریان جنگ تحمیلی راه‌اندازی شد که این تیپ بعد از دفاع مقدس هم در دفاع از حریم اهل بیت (ع) با حضور در جبهه مقاومت، چندین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

وی ادامه داد: درصدد شناسایی خلبانان عراقی که در دوران جنگ به جای مناطق مسکونی، مناطق بیابانی را بمباران کردند و اعدام شدند، هستیم تا آن‌ها را به عنوان شهدای انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: به میدان آمدن مردم برای اداره حکومت، در دوران امام خمینی (ره) شکل گرفت و در زمان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز تداوم یافت و ایشان در مباحث مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم را به میدان آوردند.

وی استفاده از توان مردم در حوزه‌های مختلف را از ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: اوج بهره‌گیری از توان مردم در دوران دفاع مقدس نمایان شد و این جنگ هشت‌ساله گنجینه‌های فراوانی در وجود خود دارد.

در پایان این مراسم از کتاب‌های تولیدشده در حوزه روحانیون با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار