خطیب‌زاده:

آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد/ ایران هرگز برجام را ترک نکرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی با بیان این‌که آمریکا همچنان به تولید گزاره‌های جعلی ادامه می‌دهد و بر خلاف این کشور، ایران هرگز برجام را ترک نکرد، نوشت: ایالات متحده با تحریف راه به جایی نمی‌برد.
کد خبر: ۴۹۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ - 23November 2021

آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد/ ایران هرگز برجام را ترک نکردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در توئیتی با انتشار ویدئویی از نشست روز گذشته خود با خبرنگاران نوشت: ایالات متحده همچنان به تولید گزاره‌های جعلی ادامه می‌دهد.

وی افزود: به راه انداختن یک نشست نمایشی برای گرفتن عکس دسته جمعی با هدف غالب کردن یک روایت مجعول در مورد لزوم «بازگشت متقابل به برجام» این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که بر خلاف ایالات متحده، ایران هرگز برجام را ترک نکرد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد. تصمیمات عاقلانه، نظیر پایان دادن به شکست حداکثری، شاید نتیجه‌بخش باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز (دوشنبه) نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که ایران به نقطه غیرقابل بازگشت در برجام برمی‌گردد، اظهار داشت: آقای ترامپ رفته، ولی انگار کارخانه جعلیات و اخبار جعلی آمریکا تعطیل نشده است. من این اظهارات و اظهارات مشابه را دیده‌ام.

خطیب‌زاده همچنین افزود: این‌که جمع نمایشی راه بیندازند و فکر کنند براساس آن می‌توانند یک روایت جعلی را به جامعه جهانی غالب کنند و یا این‌که فکر کنند با نزدیک شدن به گفتگو‌های وین می‌توانند یک جو روانی متفاوتی را ایجاد کنند، هیچ کمکی به آن‌ها نخواهد کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: اگر دچار فراموشی شده‌اند باید بدانند جهان فراموش نکرده که این آمریکا بود که از برجام خارج شد و این دولت فعلی آمریکاست که همچنان سیاست شکست حداکثری ترامپ را ادامه می‌دهد. همزمان که پیغام‌های متناقض را برای ما می‌فرستد تحریم‌ها را ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: اینگونه تحریف روایت‌ها کمکی به آمریکا نمی‌کند. تنها چیزی که به آمریکا کمک می‌داند این است که بداند مقصر وضع فعلی است و باید تحریم‌ها را بردارد با تضمین عینی و این تنها راهی است که می‌تواند به آن کمک کند که در وین به یک توافق با ۱+۴ برسد.

خطیب‌زاده ادامه داد: اگر برجام برای ایران، منافع مشخص و روشن اقتصادی و عادی سازی تجارت خارجی ایران را نداشته باشد، قطعا طرف مقابل باید بداند این پنجره تا ابد برای آن باز نخواهد ماند و کما اینکه قانون مجلس شورای اسلامی نیز که برای دولت الزام آور است، همین را می‌گوید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار