نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

بسیج فرهنگ حاکم بر مجموعه‌هاست/ بسیج ریشه علوی و فاطمی دارد

حجت‎الاسلام حاجی صادقی گفت: بسیج نهادی در کنار دیگر نهاد‌ها نیست بلکه فرهنگ حاکم بر همه نهاد‌ها و بخش‌هاست.
کد خبر: ۴۹۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ - 23November 2021

بسیج فرهنگ حاکم بر مجموعه‌هاست/ بسیج ریشه علوی و فاطمی داردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عصر امروز در همایش روحانیت بسیجی، علمداران بصیرت و مقاومت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: بسیج یادگار ماندگار حضرت امام (ره) و عامل خنثی کردن نقشه‌های دشمنان است.

وی تاکید کرد: بسیج نهادی، کنار دیگر نهاد‌ها نیست بلکه فرهنگ حاکم بر همه نهاد‌ها و بخش هاست و ریشه علوی و فاطمی دارد و برای حفظ دین در مقابل دنیا می‌ایستد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: دشمنان اعتراف می‌کنند که انقلاب اسلامی موجب مرگ تدریجی آنان شده است و سنگ در دستان بسیجیان مقاومت تبدیل به موشک هایی شد که گنبد آهنین نیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

وی افزود: فرهنگ بسیجی باید ساری و جاری بوده و بسیجی باید جایگاهش در میدان جهاد تعریف شده باشد و سازمان یافته و منظم در میدان عمل کند؛ همه ملت ایران بسیجی اند، ولی بهتر است همه در سازمان به صورت منسجم و تشکیلاتی باشند تا در راستای چارچوب عمل کنند.

حاجی صادقی با اشاره به اهمیت نقش بسیج گفت: بسیج باید در همه عرصه‌ها نقش داشته باشد و جهاد در عرصه مقاومت و مقابله با تحریف و تحریم نیز از وظایف آن است.

وی تاکید کرد: قوام بسیج در روحیه جهادی است و در جایی که جنگ است، دفاع مقدس و جهاد مستمر وجود دارد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه ادامه داد: گفتمان و ادبیات مقاومت باید با مبانی دینی به زیبایی تبیین شود و امروز جهاد علمی بسیار ارزشمند است، همانطور که دانشمندان هسته‌ای ما مجاهد بودند و در راه جهاد علمی به مقام والای شهادت رسیدند.

وی با تشریح وضعیت کنونی جبهه استکبار تاکید کرد: امروز جبهه استکبار و دشمنی که همواره در صدد خاموشی موتور انقلاب بوده جرات و جسارت تعرض ندارد چرا که یقین دارد جمهوری اسلامی به توانمندی بسیاری در عرصه نظامی و نیروی انسانی دست پیدا کرده است.

حاجی صادقی گفت: از مصادیق جهاد کبیر مجاهدت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است چرا که دشمن به دنبال تغییر ذائقه فکری و انگیزه مردم است که این، جهاد فرهنگی می‌طلبد.

وی در پایان با توجه به اهمیت نقش جهاد تبیین تاکید کرد: امروز بیش از همیشه به جهاد تبیین و بصیرت افزایی نیاز داریم و در این عرصه دست بسیج به طرف حوزه‌های علمیه است و با شناخت از مسائل روز و برنامه‌های دشمن بصیرت افزایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار