مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

بسیج سرشار از ظرفیت‌ها و توانایی‌های گسترده مردمی است

سرهنگ «وحیدی» بسیج را سرشار از ظرفیت‌ها و توانایی‌های گسترده مردمی عنوان کرد و گقت: مسئولان می‌توانند با بهره‌گیری و استفاده از تفکر بسیجی امروزه بسیاری از موانع و مشکلات کشور را رفع کنند.
کد خبر: ۴۹۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ - 23November 2021

دفاع مقدس روایتگر خدمات و برکات بسیج است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی امروز (سه‌شنبه) در جلسه «شورای راهبردی روحانیت» ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، این شجره طیبه را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: ایثار و مجاهدت‌های بی‌مثال بسیجیان در خلق حماسه‌های ماندگاری همچون عرصه‌های دفاع مقدس، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، جهادی به خوبی روایت‌گر خدمات و برکات این تشکل عظیم مردمی است.

وی بسیج را سرشار از ظرفیت ها و توانایی های گسترده مردمی عنوان کرد و افزود: مسئولان می توانند با بهره گیری و استفاده از تفکر بسیجی امروزه بسیاری از موانع و مشکلات کشور را رفع کنند.

وحیدی در ادامه به حضور محوری روحانیون در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس اشاره و بر لزوم تبیین هرچه بیشتر نقش این قشر در دفاع مقدس تاکید کرد.

حجت الاسلام «سعید محمدی» مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه در خصوص ضرورت تشکیل شورای راهبردی روحانیت گفت: جلوگیری از فراموشی و تحریف ارزش های دفاع مقدس یکی از مهمترین اقداماتی است که با جمع آوری و سامان دهی آثار و نقش روحانیت در دفاع مقدس می توان انجام داد.

وی معرفی پیشکسوتان و شهدای شاخص روحانیت و همچنین تبیین نقش روحانیت حوزه های علمیه و ائمه جمعه استان در دفاع مقدس را از جمله اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد و افزود: شورای راهبردی روحانیت از 4 کمیته «ادارات»،«نیروهای مسلح»،«نظارت و ارزیابی» و«مراکز حوزوی» تشکیل می شود و از جمله وظایفی که دارد «برنامه ریزی جهت ترویج معارف و ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس»،«پیگیری تدوین کتب اسنادی و تاریخ شفاهی نقش روحانیت در دفاع مقدس و امنیت پایدار استان» و«پیگیری و برگزاری یادواره سالانه شهدای روحانی استان» است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به برگزاری دومین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مقاومت» اشاره و تصریح کرد: این جشنواره به منظور حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه حوزه های علمیه و مراجع عظیم الشان بالاخص امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و روحانیت مجاهد و معرفی و الگوسازی شهدای والامقام روحانیت و طلاب رزمنده برگزار می شود.

وی افزود: بخش های این جشنواره شامل «تالیف و ترجمه کتب»،«تحقیق و پژوهش»،«فیلم نامه»،«چند رسانه ای و فضای مجازی» و«فیلم و عکس» است که علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 1 دی به دبیرخانه استانی که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان است ارسال کنند.

مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: اختتامیه جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مقاومت 1 اسفند همزمان با سالروز شهادت شهید محلاتی روز «شهدای روحانی» برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار